Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading DC med 120kW

Startet av als77, onsdag 25. november 2015, klokken 10:10

« forrige - neste »

Elmo

Kan ikke være noen særlig tvil om at det er som boxer72 sier tidligere i tråden.
Renault sponser utbyggingen, og hvorfor skulle Renault sponse utbygging av DC ladere når elbilene deres ikke kan DC_lades ???

Renault gjør dette av samme grunn som at de levere type2 ladestasjon ferdig montert hjemme med Zoe. Altså rett og slett for å bøte på ladeproblemene Zoe har hatt på vanlig schuko på IT-nett i Norge.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

pudderjagar

Ser ikkje grunnen for at Renault skulle sponse DC lading eigentleg. Men dei har vært med å sponse når Nissan har sponsa sine ladestasjonar og så har vel Fortum sponsa CCS uttaket.

At dette har noko med ladeproblema knutta til da gamaldagse nettet me har i Norge trur eg har liten betydning. Da kjem ladekladd til Zoe også så da er ein enklare måte å løyse dei problema på.

Da er nok berre ein god måte å markedsføre seg på. Vil tru at da står "sponsa av Renault" på stolpane og då har dei jo gratis reklame så lenge stolpen står.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Trekkoppbil

Prisene for ladestasjoner kan være så ymse.
Oslo kommune bruker vel flere hundre tusen kroner på hver schuko-kontakt eller type 2-uttak.

Jeg vil anta at mange hurtigladere kan ha dyre vedlikeholdsavtaler og ulike driftskosnader. Betalingsløsninger og kundeservice kan koste penger.
Klarer man å lage enkle semihurtige Chademo, kan prisen bli noe helt annet. Det finnes jo mobile Chademo-løsninger, så det er nok visse enkle løsninger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA