Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Th!nk Classic: montere kontakt for rask lading

Startet av kbbrekk, tirsdag 20. april 2010, klokken 22:40

« forrige - neste »

kbbrekk


Historie:
Bilen begynnte å trekke dårlig i bakker og mistet farten.
Fikk signal om at ladestøpsel ikke var  skikkelig koblet.
Bilen ble stående uten lading i 14 dager , mens vi var bortreist.
Nå er viser ladingen 100%, men det er ikke liv i batteriene, eller lys på dachbordet.
Antar det var en celle som var dårlig og at den da har tappe alle de andre også.
Har noen ide om hva som kan gjøres?
Har bilen noen verdi?
Eventuellt hvor kan jeg skrape bilen?

Kåre Stavanger

El rayo

#1
Grunnen til at du ikke får lys på dashbordet er at 12V batteriet er flatt. 12V batteriet må være i orden for å få ladet og startet.

Hvis du har en liten hjemmelader kan du koble den til 12V uttaket under gearvelgeren. Sjekk pluss og minus først!

Når du får lys i dashbordet kan du forsøke å koble til ladekabelen. La bilen lade fullt før du prøver noe mer.

Ja, bilen har verdi, regner med at Elektrolux kontakter deg!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Du har nok noen dårlige NiCd blokker, og i tillegg et dårlig 12V batteri.

Det betyr full sjekk, og påfølgende rep. med nye deler.

Vil du selge kan jeg ta innbytte, ev. rent kjøp.  På sikt kan jeg også reparere, men alle bilene mine skriker etter hjelp først.

Hilsen Robort
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Baltor

#3
Sitat fra: El rayo på lørdag 06. mars 2010, klokken 13:49
Grunnen til at du ikke får lys på dashbordet er at 12V batteriet er flatt. 12V batteriet må være i orden for å få ladet og startet.
Jeg var innom Kåre og startet opp ladingen i dag, han trenger nok nytt 12v. Bilen hadde fått på vinterdekk med veldig lite luft, mulig at noe av årsaken til kort kjørelengde kan ligge her.
Kverneland har skiftet deler for store summer, men det ser ut til at de har glemt 12v batteriet. ???
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

hens

Biltema har 30Ah batteri til 449 kroner,  nr. 80-2301 og 80-2302
Forskjellen er polplasseringen.
Du trenger også en gjengestang 19-387 og 2 stk 8 mm muttere for å feste batteriet, da det er litt høyere.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Baltor

KBBREKK har allerede skiftet 12v og fått prøvd bilen, kjørelengden er ikke som den bør være. Han syntes det var enkelt å ta av nesa, så nå er han klar for større oppgaver. (jeg tror han har printet ut verksedmanualen) :D
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

El rayo

Hvor langt går bilen? Uten optimal kjøreteknikk kommer man kortere enn erfarne elbilsjåfører.

Hvis bilen har hatt mye småkjøring eller har stått lenge vil batteriet ta seg opp igjen med forsiktig (maks 100A) bruk.

Har energimetreet kalibrert seg i det siste? Min Th!nk gikk 25 km med energimeteret på null da jeg kjøpte den.

Er elektrisk varme på fullt? I såfall er 50 km bra.

Hold øye med batterispenningen og unngå å kjøre etter at spenningen synker brått. Bruk Robometer, PakTrakr, FR-2000, Nikometer (rekkefølgen er tilfeldig).

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Baltor

KBBREKK må svare her, men etter det jeg hørte tyder det på at pakka må ut.
El rayo har et stort poeng i at alle må være ops på at energimeteret kan lure oss. Jeg tror det er endel som ikke er klar over dette.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA