Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 75% av bilparken er Th!nk...

Startet av POSi411, tirsdag 02. mars 2010, klokken 12:01

« forrige - neste »

POSi411

Think kunngjør planer om hurtiglading:
http://www.think.no/Presse/Pressemeldinger/Fra-null-til-80-prosent-paa-15-minutter-Ny-standard-for-hurtiglading-av-elbil
Samarbeidspartneren er visst ingen nybegynnere når det gjelder elbil heller: http://avinc.com/engineering/ev1
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Lars C. Krogenæs

Nå snakker vi om en "even better place" løsning.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Laban

Har mer tro på hurtiglading enn batteribytte jeg også.

Med fremtidens elbiler som går ca +200 km blir det ikke noe problem å kjøre lengre strekninger hvis veikroer, bensinstasjoner etc. skaffer seg hurtigladere. En pause på 10-15 min gjør godt uansett på langkjøring. Serveringsstedene sikrer seg kunder som "må" stoppe for å lade,  og som kjøper seg en matbit mens de venter ;).
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

el nino

Det er foreløpig kun snakk om USA og lithium-ion batterier. Får håpe det finnes løsninger også for zebrabatterier ::)

El rayo

#5
Jeg klarer meg vanligvis godt med en ladetid på 8 timer fra 0 - 80%. Men til Trollhättan-turen i sommer vurderer jeg muligheten for hurtiglading som alternativ til å dra 2000-modellen på henger. Må nok regne med nærmere en times lading for nikkel-kadmium batteriet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Rav4_EV

SitatDet er foreløpig kun snakk om USA og lithium-ion batterier. Får håpe det finnes løsninger også for zebrabatterier Roll Eyes

Dessverre. De har for stor indre motstand at de kan hurtiglades.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

eledille

Mener å ha lest et sted at de kan lades på 1C? Hvis det stemmer er det jo mindre enn mange typer, men for et stort batteri blir det jo fort strømforsyningen som blir problemet likevel.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA