Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fakkeltog mot Grøn kontakt

Startet av sølv-pilen, onsdag 07. januar 2015, klokken 23:46

« forrige - neste »

sølv-pilen

Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

sølv-pilen

Hadde Vært svært spennende om det var grunnen. Desverre er det ikke slik. Den er stengt grunnet omlegging og tilrettelegging for ny kabel til ladestasjonen
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

elektrolux

Nå er det en stk 43 kW AC + Chardemo + Combo på Aksdal.

Kom dit med Zoe i dag og kunne lade på AC samtidig som Leaf og Golf og BMW benyttet DC.

Mens jeg var der kom jeg på nytt bruksområdet til vår egen 3210501 ladekabel nederst her:

http://www.elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Mode_3_lading_fra_nye_typen_ladestolper

Den kan nemlig brukes til saktelading fra ACC uttaket mens en venter på biler som DC lader.  ;)

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

pudderjagar

Aksdalladeren er nok ikkje ein fullblods dobbeltlader. GK har lagt inn deling av effekt ikkje 43 + 50 kw.

Men da har gått nokon rykte om at dei vil prøva å få da til. Nokon som veit?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ZOE

Sitat fra: elektrolux på søndag 18. oktober 2015, klokken 22:44
Mens jeg var der kom jeg på nytt bruksområdet til vår egen 3210501 ladekabel nederst her:

http://www.elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Mode_3_lading_fra_nye_typen_ladestolper

Den kan nemlig brukes til saktelading fra ACC uttaket mens en venter på biler som DC lader.  ;)

Jeg håper ingen andre leste dette, det er jo utrolig kjipt å komme frem til ladepunktet med en 43Kw zoe å måtte vente på en sopp som lader Leafen sin på 3,6kw mens en som bor i nærheten har parkert leafen sin på AC punktet og gått hjem for natten .
(sist jeg var der så var lading gratis).

Er redd jeg kunne blitt litt aggressiv ...


THE

@ZOE

Eller komme til en 43kW AC sent på kvelden med nesten tomt batteri, 100 km hjem og ingen andre ladere i nærheten. Da står det selvsagt en Tesla på AC uttaket og ingen personer i nærheten, bilen hadde stått ganske lenge på lading allerede. Ventet nesten en halvtime og ingen kom. Sjekket opp eier med SMS til 2282, fant tlf. nr. på 1881. Det viste seg at det var en som bodde like i nærheten og brukte hurtiglader som hjemmelader siden det var gratis lading der. Nå er det innført betaling på denne hurtigladeren, så slipper vel slike tilfeller flere ganger.

Dette hendte meg på Voss da jeg var på tur hjem etter og ha hentet bilen min i Bergen i vår. Ikke noen bra start på elbil-livet. Det løste seg heldigvis raskt siden eier av bilen kom i løpet av et par minutter etter at jeg hadde sendt en SMS og lurt på om jeg kunne få låne laderen en liten halvtime slik at jeg kom meg hjem.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

elektrolux

Nå er det en hel rekke Tesla ladere like ved. Antar de ikke var der da Teslaen beslagla ACC uttaket?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OlavEmil

Var vel på Voss denne idioten med Teslaen holdt til. Makan til tulling...
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

pudderjagar

Sitat fra: OlavEmil på torsdag 22. oktober 2015, klokken 18:38
Var vel på Voss denne idioten med Teslaen holdt til. Makan til tulling...

Eg synest da er litt på kanten å kalle han for ein idiot og tulling. Teslaeigarar har like mykje lov til å bruke ein ladestasjon som oss andre.

Legg igjen ein lapp i vinduet med telefonnummer så andre veit kor lenge ein skal lade og kan kontakte deg hvis dei ikkje kan vente.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

OlavEmil

Har ingenting med at han er Teslaeigar. Eg er veldig positiv til alt Tesla gjer for heile elbilfenomenet. Men ein som parkerar fast på hurtigladar kvar natt fordi det er gratis og han bur i nærleiken, er både idiot og tulling, anten han køyrer Tesla, Zoe eller Soul.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

pudderjagar

Då kjem du nok til å møte nokon fleire både her og der. Tjenesten er til for alle og med 11 kw lader og batteri på opp til 90 kw så treng du minst 9 timar for å lade. Da nærma seg fort ei heil natt lading.

Eg synest ikkje da er problematisk så lenge kontaktinfo ligg synleg tilgjengeleg i bilen for andre som kjem. Da er nok ikkje så stor trafikk på ladarane nattestid!!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

OlavEmil

Eg oppfatta det slik at det her var snakk om ein (av dei første) hurtigladestasjon. Med andre ord minst 22kW, truleg 43kW. Tenesta er IKKJE til for å parkere fast kvar natt, same kor mykje kontaktinfo som ligg på bilen (i dette tilfellet ingenting).

Eg trur ikkje eg er naiv når eg tvilar på at eg kjem til å møte på slike folk både her og der. Dette må vere eit ekstremt unntak. Heldigvis lite aktuelt no når det er vanleg med betaling på hurtigladarar.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA