Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå er det slutt på alle fordeler for elbiler - hvis vi skal tro media

Startet av elektrolux, mandag 29. februar 2016, klokken 21:32

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bosonic

Genialt!!
Vil nok være nyttig for andre enn elbillister også 8)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Gliderman

Deilig med Leaf som har et godt varmeanlegg.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Bolfus

#3
Men hvordan fungerer dem? kan du ikke lage en liten anmeldelse?  :P

Jeg gikk på en smell når jeg kjøpte disse batterihanskene fra jula. I likhet med sålene dine driftes de av vanlige AA-batterier og makter såvidt å fremstille et hint av lunk i et par-tre timer. Appåtil er de ubehagelige.

Edit: Andre produkter som med fordel kunne blitt testet: batterivotter fra Clas, batterihansker fra isfritt.no, lithium-hansker fra Thermo, lithium-votter fra varme-kle. Jeg har trua på lithium-produktene men har ikke funnet noen slike under tusenlappen.

arthur

De virker som noen skikkelige "batterispisere"?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

elektrolux

Kobles selvfølgelig til 12V uttaket på bilen, gjerne via en USB adaptor
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

arthur

"Hver såle har en batteriboks med plass til tre AA-batterier (medfølger ikke)."
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

elektrolux

3x1,5V = 4,5V

Kjør på med 5V fra en 12V til USB så blir det godt og varmt. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Knotten

Jeg er veldig, VELDIG glad i min Leaf, men jeg ser det komiske i situasjonen:
Sette seg inn,
koble til ledningene fra hver fot,
koble til ledningene fra hver hanske eller vott (pass på når du snurrer på rattet..),
koble til ledningen til lua.
Det finnes sikkert elektrisk oppvarmede jakker og bukser og, eller?

;D ;D ;D ;D
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

arthur

Siden jeg ikke bruker eloppvarmede hansker, luer, votter eller såler når jeg eksempelvis går på ski så skjønner jeg virkelig ikke poenget med slikt når man kjører i sin egen bil, men det er sikert mye jeg ikke har skjønt?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Bolfus

#10
For å bruke meg selv som eksempel. Det er -15 grader og snøvær ute, -15 i bilen når jeg setter meg inn i trillingen min en kald vintermorgen. Jeg skal kjøre over 5 mil, i hovedsak på E18 i 100km/t. Jeg kan ikke bruke varmeapparatet i trillingen ettersom jeg ikke kan vite om jeg trenger et buffer ila turen. Jeg må imidlertid ha vifta på frisk bris og rettet mot frontruta for å hindre at pusten min fryser fast på innsiden av ruta. Nå skal jeg sitte slik i en time, helt stille, og holde i et kaldt ratt mens kaldlufta fra frontruta blåser på nesetuppen min. Varmetapet fra nesen og andre utsatte områder varmer opp bilen til ca. -8 grader i løpet av turen. Dette oppleves ganske mye kaldere en å gå på ski, hvor man får bevege seg og holde varmen.

Edit: bare for å presisere det; jeg angrer ingenting! Dette er karakterbyggende, og i så måte kan vinterkjøring i trilling anses som selvutvikling (hvis idealet er stoisisme).

1000kwh

Sitat fra: Bolfus på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:38
For å bruke meg selv som eksempel. Det er -15 grader og snøvær ute, -15 i bilen når jeg setter meg inn i trillingen min en kald vintermorgen. Jeg skal kjøre over 5 mil, i hovedsak på E18 i 100km/t. Jeg kan ikke bruke varmeapparatet i trillingen ettersom jeg ikke kan vite om jeg trenger et buffer ila turen. Jeg må imidlertid ha vifta på frisk bris og rettet mot frontruta for å hindre at pusten min fryser fast på innsiden av ruta. Nå skal jeg sitte slik i en time, helt stille, og holde i et kaldt ratt mens kaldlufta fra frontruta blåser på nesetuppen min. Varmetapet fra nesen og andre utsatte områder varmer opp bilen til ca. -8 grader i løpet av turen. Dette oppleves ganske mye kaldere en å gå på ski, hvor man får bevege seg og holde varmen.

Edit: bare for å presisere det; jeg angrer ingenting! Dette er karakterbyggende, og i så måte kan vinterkjøring i trilling anses som selvutvikling (hvis idealet er stoisisme).
Det der er ikke verdt verken tilgang til kollektivfeltet eller sparte penger.

elektrolux

Elbiler med mindre enn 0 graders innetemperatur burde fått samme fordeler i kollektivfeltet som Elbiler med passasjer.  ;D

Ellers er slikt utstyr i bruk på Die Hard MC førere når de trosse sprengfrost på vei til Krystallrally.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

arthur

Sitat fra: Bolfus på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:38
For å bruke meg selv som eksempel. Det er -15 grader og snøvær ute, -15 i bilen når jeg setter meg inn i trillingen min en kald vintermorgen.

Dette er karakterbyggende, og i så måte kan vinterkjøring i trilling anses som selvutvikling (hvis idealet er stoisisme).

Har selv en trilling, Miev, og det jeg gjør ommorgenen er å trykke på fjernkontrollen før jeg går tur med bikkja, og deretter setter jeg meg i en bil med 20 grader (pluss) også når det er 15 grader minus ute. Hadde jeg skulle ha kjørt fem mil hver vei så hadde jeg forøvrig ikke valgt en trilling i det hele tatt, men en bil med større rekkevidde. Til vårt formål som er småkjøring i nærmiljøet samt til/fra jobb (7 kilometer) fungerer den derimot perfekt. Viktig å velge riktig bil til sine behov.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA