Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Optimal kjøring- nedoverbakker

Startet av Stian89, søndag 15. november 2015, klokken 09:56

« forrige - neste »

Stian89

jeg fant fort ut at jeg gikk bort i fra 63A, da jeg leste litt på tesla sine sider og hva dere skriver :)

har tilgang til 32A og 16A (rød stikk) så går for det  8)

meeen, hvis jeg skal skjøte litt her, så må vel jeg gå til innkjøpa av en sånn ledning så dette?

http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromforsyningsledning/Skjoteledning-400-V3-fase16-A-2000017394/

Tyldums

Jepp dette er samme som jeg bruker på hytta. I tilegg har jeg kjøpt en 15meter 32 amp 230v blått adapter skjøteledning fra Hr Kirkebø. Anbefaler også komfyrstikk overgang fra samme kar. Brukte denne mye i sommerferien i år.

v-i-c

Har du dobeltlader og tilgang til 400V 32 A bør du se på denne

http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a-bluetooth-energymeter-rcd-dc-ac-3phases-22kw-7-5/
og
http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick_adapterset_32a/

Disse tar liten plass og vil gi din Tesla maksimal lademulighet på AC (22kw)
Prisen er litt høy men du betaler for kompakt utstyr av god kvalitet.
Finnes også i 5 meters utgave om du ikke trenger 7,5 meter
Tesla kan jo som bekjent kun lade med opp til 22kW med AC gitt at du har dobelt lader

Utstyret som følger Tesla gir maksimalt 11KW

Skal du ha raskere kreves dyre DC-ladere som vanlige privat personer ikke kjøper
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Muffinman

Med normal arbeidsdag er det ingen som trenger 22kw lading på jobben. I mange tilfeller vil 7kw være mer enn tilstrekkelig, og 11kW vil holde i massevis selv om du skulle komme med tomt batteri på jobb. 8 timer vil gi 400tkm range på 11kW.

v-i-c

Sitat fra: Lynet på torsdag 15. oktober 2015, klokken 14:16
Så det, men det var mye fokus på 63A uttaket, derfor advarselen.
Rød 16A 400V 3fas gir 11kW, utmerket :-) Skulle ønsket at HELE Norge hadde det......

400V TN 64A (AC43kW) klarer ikke Tesla og utnyttes.
Det finnes mobile hurtigladere for AC som kan gi AC43kW de koster ca 20.000 og det er vel kun ZOE som får utnyttet dem fult ut. Mer info se vedlagte filer

Se tidligere post fra meg med anbefalt utstyr for Tesla for mobil ladning på 22kW fra 400V TN 32A rød kontakt
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA