Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tilgjengelig batterikapasitet ved ulike temperaturer

Startet av Aud Gjersdal, tirsdag 25. august 2015, klokken 21:01

« forrige - neste »

Aud Gjersdal

Hei
Jeg har tenkt å kjøpe en Buddy og vil bruke minst mulig penger på bil. "Kildene" sier at det er stor forskjell på kvalitet på enkeltkomponentene i de forskjellige modellene, og at dersom en  kjøper feil modell Buddy, så kan det bli en dyr bil i drift. Jeg kjører totalt mellom 6 og 20 km om dagen, og bilen bør kunne holde 70 km i slak oppoverbakke og slette.Noen tips?

Dette temaet har sikkert vært tatt opp før, men ikke i 2015 i hvertfall...

HenryJac

Jeg har en 2006 og er fornøyd så langt.
I slakk oppover bakke gjør den noe å 60 km/t.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

TB

Trilling er ikkje aktuelt?
Kan kjøpes med litt garanti igjen.
Mitt inntrykk er at du må like og skru bil sjølv for at dei eldre / tidlige bilar skal vere eit godt kjøp.

Trilling går i 110 i motbakkene frå Hvam / Olavsgård.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

sveander

hvordan gikk det?

Jeg har hatt en 2006 modell , null problem (byttet batteri 2 ganger)
Har i dag en 2011 av den "nye typen" . Null problem

Det å ha en Buddy er virkelig problemfritt.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Busa

Er du opptatt av driftsutgifter, bør du holde deg unna utgavene med blybatteri. Behandler du batteriene fint, kan du regne med ca 20-25k km på et sett som koster vell 30k kr. Blybatterier har begrensninger på kontinuerlig strømuttak, som igjen fører til at hastigheten i motbakker er begrenset dersom du vil ta vare på batteriene.
Vet ikke hvor du holder til, men eksempelvis kunne vi ikke ligge i noe særlig over 40km/t fra Sinesen krysset og oppover Rv 4 mot Bjerkebanen, fordi strømuttaket da overskrider det som produsenten anbefalte.
Jeg antar at disse problemene er mindre i utgaven med mer moderne batteri.

Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA