Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterivann Tink

Startet av paenger@gmail.com, søndag 08. juni 2008, klokken 14:15

« forrige - neste »

ilmarw

Sitat fra: Sopp på fredag 17. april 2009, klokken 19:43
SitatJeg er ikke mannssjåvinist, min datter gjør vedlikeholdet på sin Think selv, men du bør kanskje skrive om noe nærmere kjøkkenbenken.

Hehe , kunne vel like godt utelatt denne setningen så ville du tatt henne på alvor like fullt , uavhengig av kjønn.
Men moro å se om hun svarer  :)
Jeg er litt enig der, om du hadde henne med de første argumentene så sørget du garantert for at mailen gikk rett i søpla med den setningen der :-D

ilmar
Polestar i bestilling

hens

Damen er mer voksen enn jeg trodde, jeg fikk svar!
Artikkelen var oversatt fra Reuters.
Det er nok ikke bare norske journalister som strever med tekniske begreper.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Griffel

Sitat fra: hens på mandag 20. april 2009, klokken 11:27
Damen er mer voksen enn jeg trodde, jeg fikk svar!
Artikkelen var oversatt fra Reuters.
Det er nok ikke bare norske journalister som strever med tekniske begreper.
I Reuters sto det at det var effekttetthet i W/kg det handlet om. Noe som var borte i den Norske oversettelsen, så de var hårfint mer på banen enn etter oversettelse.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

dodger

Hurtiglading av elbiler er neppe noe en vil kunne gjøre hjemme, med mindre mann har en liten formue og et eget kraftverk i hagen.
Men såkalte hurtigladestasjoner på bensinstasjoner hadde vært tingen.

Dette er sikkert gammel nytt for de fleste, men Go green holding AS er allerede i gang med å prøve ut slike ladestasjoner.
Bilen de lader er Fiat Doblo med såkalte altairnano batterier som kan lades opp på 10 min.
http://www.go-green.no/


elektrolux

Da er jeg enda mer overbevist om hva som er det beste batteriet:

Presterte nemlig å polvende en 9 år gammel blokk oppi en kasse, og satte bilen på initiallading med 10A i 12 timer. Fyllte så 15 liter vann, så det var ganske så tørre blokker også.

Kjørte så ut 20 Ahr, og monterte Robometer, og fikk full alarm.

6er kassen manglet 13 volt!

Opp med kassen, og der var synderen. D.v.s. jeg var jo synderen hele tiden, men uansett, der var en blokk feil vei. Dermed hadde den blitt reversert med 10A i 12 Timer, og så hurtigladet rett vei under kjøringen like etterpå.

Dro så ut 6 Ahr rest, og 6 Ahr recond, og begynte å øyne håp. Ny opplading og kaptest og gjett hva. Blokka hadde økt kapasiteten fra 102 Ahr til 107 Ahr.  :o

Dette beviser hvor utrolig mye bank NiCd tåler. De trenger minimalt med batteriovervåkning, og har ontrent ingen "use by date"

NiCd "Ruler"

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

eledille

ang. Toshiba-batteriet: http://www.scib.jp/en/product/spec.htm

Lang levetid (6000 sykler), høy effekttetthet, elendig energitetthet (48Wh/kg).

De ligger langt, langt bak Altairnanos 25000 sykler og 100Wh/kg.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

bosonic

Vanskelig å sammenligne "nye" batterier med "gamle".

Elektrolux viser i praksis hvor robuste nicad er 8)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA