Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteriproblem

Startet av atleten, torsdag 27. august 2015, klokken 07:08

« forrige - neste »

atleten

Jeg har en resonans som blir veldig fremtredene mellom 70 og 90 km i timen.  Passerer jeg 100 blir den helt borte.  Lyden ligner litt på den man får om man kjører fort og lukker opp et vindu et par cm.  En slags buldring i kupe.   Noen som har opplevd lignende? Mistenker at det kan være dekkene?

OleJA

Det er trolig bakluka som ikke er korrekt justert. Dermed er den ikke tett, og du får samme effekt som når du har et vindu litt åpent i høy hastighet.
Du kan justere denne ved å vri på stopperne på hver side av bagasjeluka.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

smurf

Har samme greie mellom 70-80 km/t. Har hørt at det er pga turbulens som dannes bak bilen. Kan visstnok bedres ved at trunk luka kommer litt mer ned. Når du åpner den er det 2 gummiknotter i hvert hjørne på bakluka som tar imot når den lukkes. Du kan se at det er 'gjenger' på de. Disse kan skrus/justeres med hendene, trenger ikke verktøy. Holder på å teste nå om dette hjelper. Kommer tilbake med info om dette funker.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

F_P

Hmm...
Har tidvis hatt en brumlete lyd og en lett vibrasjon i bilen, spesielt ved forbikjøring i 100+ km/t. Var innom Tesla for å få de til å høre på en mulig sirkalsaglyd og nevnte denne brummingen. Hadde akkurat fått igjen bilen fra DK etter en liten justering av diverse, bl.a. bakluka, og når teknikeren satt på med meg i bilen klarte jeg ikke å fremprovosere like mye brumling som tidligere. Vel, ingenting er bedre om det var problmet og ikke DU'en :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

cairnz

Legg ett papirark der knotten skal ta nedi. Hvis du kan dra ut papiret når luka er igjen må knotten justeres. Når du ikke kan dra ut papiret er den korrekt justert
Elbilist

atleten

Takk for tips! Skal teste i kveld;)

Jana

Jeg sliter voldsomt med min 85D og vibrering i 80 isch og 150 isch. Har vært inne 2 ganger på avbalansering og fått begge bakdekkene byttet uten at det hjelper nevneverdig. Kjørt 5.000 km nå og det vibrerer ganske likt som om det er filvarsleren som er på.
Det ble sagt at det kanskje er et resonanseproblem mellom motor bak og motor foran. Altså kun på D modellene.
Flere?

o.b.lix

Har ikke vibrasjon opp til 125 i alle fall. Over det fikk jeg ikke lov å kjøre, av sidemann eller rettere sagt sidedama (kona), da vi var på veier som var bedre enn våre vestlandsveier. 85D.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Bjørn Tore Vibeto

Det er en tråd om ulyd/vibrasjon/ressonans på D fra tidligere. Der står det en del om problemet, som Tesla ennå ikke har kunnet svare på. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20568.0.html
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

TRM

Sitat fra: Jana på torsdag 30. juli 2015, klokken 08:22
Jeg sliter voldsomt med min 85D og vibrering i 80 isch og 150 isch. Har vært inne 2 ganger på avbalansering og fått begge bakdekkene byttet uten at det hjelper nevneverdig. Kjørt 5.000 km nå og det vibrerer ganske likt som om det er filvarsleren som er på.
Det ble sagt at det kanskje er et resonanseproblem mellom motor bak og motor foran. Altså kun på D modellene.
Flere?
Jeg har resonans på min. Litt tidlig å konkludere, men kan virke som det er mest fremtredende i nedoverbakke. Eks Lierbakkene retning Drammen. Har også svak vibrering i ratt.

S85D, utlevert før helga.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA