Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ferielagring av think

Startet av Lars C. Krogenæs, lørdag 06. november 2010, klokken 13:38

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Dinside.no's Knut Moberg har prøvekjørt Citroen C-zero og latt seg begeistre.

Når han i tillegg langer ut mot "Anti-elbilfolket", varmer artikkelen godt på en ellers grå og regnfull oktoberdag :-)

http://www.dinside.no/852369/en-kjoretur-av-de-sjeldne

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

bosonic

Dette var uvante toner fra en "Motorjournalist"

Nå gjenstår det bare å få med seg forskjellene på A og Ah, kW og kWh etc  ;D ;D
Klilppet fra artikkelen:
For de mer interesserte forteller Citroën oss at batteripakken er av av nyeste generasjon litiumion, plassert under gulvet sentralt i bilen og bygget opp av 88 celler på 50 A som gir 16 kW tilført ved 330 V.

Rett skal være:
For de mer interesserte forteller Citroën oss at batteripakken er av av nyeste generasjon litiumion, plassert under gulvet sentralt i bilen og bygget opp av 88 celler på 50 Ah som gir 16 kWh tilført ved 330 V.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Lars C. Krogenæs

Bagateller, som jeg velger helt å overse til fordel for innholdet i artikkelen. Både det man faktisk kan lese, men enda viktigere: den holdningen som nå sprer seg blandt motorjournalistene.

Husk at dette er noe helt nytt i forhold til den fossile teknologien de har holdt på med inntil nå...
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 18. oktober 2010, klokken 10:30
Bagateller, som jeg velger helt å overse til fordel for innholdet i artikkelen. Både det man faktisk kan lese, men enda viktigere: den holdningen som nå sprer seg blandt motorjournalistene.

Ja, dette var absolutt hyggelig lesnad. Og noen tekniske feil av denne typen kan man godt tilgi i lys av resten av artikkelen, og "folk flest" legger nok ikke merke til/skjønner ikke forskjellene på dette uansett. Det blir nbok som med PC'er og digitale kameraer; mer RAM og flere megapixler er bedre, uten at de egentlig vet hva det betyr.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

Det var da svært så hyggelige toner fra vår mentale vimpel Knut Moberg.
Et av hans tidligste elbilstunt var da han ringte  Think i 1998, og spurte hvor mange biler de hadde solgt. Dette var rett før bilen skulle lanseres, og salget var derfor ikke startet. Dette fikk Moberg laget en full førsteside i Dagbladet av, hvor det sto:
                                 "BILEN SOM INGEN VIL HA!"
Dette førte til at aksjonærer og sponsorer trakk seg rett før lanseringen, og Thinks første konkurs var et faktum. 

Hr Moberg skylder oss å snakke litt pent om elbiler for å rette opp den skade han gjorde den gangen.
Så får vi heller bære over med hans manglende elektriske kunnskaper.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Hans Håvard Kvisle

Sikker på at det er samme Knut Moberg du snakker om, Hens? Jeg tror du henviser til den legendariske motorjournalisten som nå av og til kaller seg "Knut Moberg d.e.". Fint bilde av han her:
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6985792
Tror ikke han nå ser såååååå mye yngre ut i løpet av noen måneder.
Du skal aldri rette baker for smed eller hva det nå heter.

Forøvrig skal vi bare glede oss over at saueflokken nå bjeller for elbilen. Det gjelder bare å holde orden på dem slik at de ikke tar helt av. Jeg mener, så fantastisk er da ikke elbilen ;D
St.Hanshaugen

hens

Jeg burde jo skjønt att det var for godt til å være sant!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lars C. Krogenæs

Hei Hens

Du sikter til:
http://www.dagbladet.no/nyheter/1998/10/11/134143.html

Vinklingen var noe feil i og med at Pivco ikke hadde en bli klar til produksjon.


Jeg mener Knut Moberg (Den eldre) har vært en av de som har vært positiv til elbiler, til tross for ovennevnte artikkel om tomme ordrebøker.

http://www.dagbladet.no/pds/1999/01/09/152831.html

http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/01/06/152204.html

http://www.dagbladet.no/nyheter/1998/09/06/130416.html

Hyggelig da at Knut Moberg (Den yngre) følger opp med samme åpne sinn ovenfor elbiler!


Jeg har derimot en følelse av at Jan Harry Svendsen i Aftenposten / Dinside har hatt en personlig vendetta mot elbiler generelt, og Think spesielt. Han greide ikke å kjøre lenger enn 45,2 km med en Think. Hvordan han kjører er komplett uforståelig...

Se f.eks: http://www.dinside.no/9145/test-think-city-think-again

Lars


Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

El rayo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 19. oktober 2010, klokken 16:10
... Jan Harry Svendsen i Aftenposten / Dinside har hatt en personlig vendetta mot elbiler generelt, og Think spesielt. Han greide ikke å kjøre lenger enn 45,2 km med en Think. Hvordan han kjører er komplett uforståelig...

Lars
Joda, det er mulig. Jeg regnet ut ettet et par runder i autoslalåm (full gass til ca 60 km/t og så brems med nesten låste hjul). Hadde jeg fortsatt sånn til batteriet var tomt hadde jeg kommet omtrent 45 km. Da hadde jeg ikke på varmeapparatet engang.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA