Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva bør jeg anskaffe av utstyr til hjemmelading?

Startet av KrW, torsdag 17. mars 2016, klokken 08:54

« forrige - neste »

KrW

Etter at USA og Canada har fått tilgang til design studio for Model X, har nå Kina i dag også fått tilgang og priser. http://electrek.co/2016/02/02/tesla-orders-model-x-china-red-new-year/
Litt overrasket over at Kina får før Europa. Model X vil nok bli viktig i Kina. De rike der liker store biler som vises. Model S skiller seg kanskje ikke like mye ut. Luftfilteret blir også veldig viktig i Kina som har dårlig luft mange steder. Signatur-reservasjon har ikke vært  tilgjengelig i Kina, men de kommer til å tilby et begrenset opplag av fargen signatur-rød.
http://fortune.com/2016/02/02/tesla-model-x-china/
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

SunSeeker

Er dette en forhastet reaksjon på at de trenger mere tid for å utvikle/finne riktig og lovlig  europeisk ladekontakt??
Må si jeg er litt overrasket

THE

Dette kan vise seg å være veldig riktig taktikk av Tesla. Kina er verdens største marked for elbiler, og kommer sannsynligvis til å være det markedet som øker mest/raskest i årene framover. Vestlige bilmerker produsert i vesten er et statussymbol i Kina, og selv med stagnasjon i økonomien er det ufattelig mange rike kinesere.

Det vil overraske meg veldig om ikke Kina blir Tesla sitt største marked. Det er godt mulig at det vil bli solgt flere Tesla i Kina enn i resten av verden til sammen de nærmeste årene. Hvis man ser på utbyggingen av SC i Kina, så er det tydelig at Tesla prioriterer Kina høyt.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

sigurdi

Tesla brukte Type2 i starten på model S.

Men finner lite informasjon om de har byttet til egen China kontakt om så er tilfelle er nok denne blitt prioritert forran Europa pga det Kinesiske markedet er i stor vekst.
Det ble solgt 188 000 elbiler i Kina i 2015.
http://www.dinside.no/935877/disse-fem-landene-selger-flest-elbiler-i-verden

http://insideevs.com/tesla-adopt-chinas-charging-standards/
According to the latest news, Tesla intends to switch in China to local charging standards, although it's unclear whether we are talking GB/T DC (after its revision by the Ministry of Industry and Information Technology) or a completely new standard under development.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

satheesh.net

Hovedgrunnen til lanseringen i Kina er at det har noe med kinesisk ("over"?)tro å gjøre. Det er riktig tidspunkt å kjøpe nye ting. Et lite vindu som er mer attraktivt enn noe annet. :)

Når det gjelder Europa er det kun formelle papirer og typegodkjenninger som de venter på. (Ingen dramatikk, men tar bare litt tid.)

LA-Thing

En annen hovedgrunn er vel at det kaster mye mer av seg å selge til mange rike kinesere enn til noe få gniene nordmenn og enda færre skeptiske tyskere...
Drammen, Tesla Model S #2510

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA