Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Skjøteledning og el-anlegg

Startet av EVlithium.net, lørdag 07. april 2012, klokken 00:37

« forrige - neste »

petersv

Er litt nyskjerrig, har du fått noe svar på dette?

EVlithium.net

svaret er vel å importere til naboland for å vise å få godkjenning, for så å importere ferdig godkjent bil tilbake! 
ja det er verdt det!
Webstore: www.evlithium.net

elektrolux

Sitat fra: EVlithium.net på torsdag 20. juni 2013, klokken 10:46
svaret er vel å importere til naboland for å vise å få godkjenning, for så å importere ferdig godkjent bil tilbake! 
ja det er verdt det!

Ble denne bakveien benyttet i dette tilfellet?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

EVlithium.net

jeg lånte et sett bly for å vise her, bilen er godkjent med original bly, så satte jeg bare inn lithiumen igjen. Men jeg vil kjøre en tur til våre naboer å gjøre dette ja, da blir det 5 seters bil igjen med god rekkevidde.
Webstore: www.evlithium.net

Lanber

Du har frivillig stukket handa ned i et vepsebol. Forvent ikke at resultatet blir noe annet enn rot og søl

elektrolux

#20
Har også biler med mulighet for kjemibytte. Tar ca 2 timer så er Litium Thinken plutselig NiCd Think.

Greit om det skulle bli veldig kaldt slik at Litium ikke kan lades, eller kanskje hett med stress fra SVV.....

Sliter med å forstå logikken i at et batteri kan være lovlig i en bil, f.eks Tassari, mens samme batteri er ulovlig i en annen bil. Blir nesten som om der skulle være forbud mot å bytte mellom diesel og bensindrift i en fossilbil.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Goodrun

Sitat fra: elektrolux på torsdag 20. juni 2013, klokken 23:35
Har også biler med mulighet for kjemibytte. Tar ca 2 timer så er Litium Thinken plutselig NiCd Think.

Greit om det skulle bli veldig kaldt slik at Litium ikke kan lades, eller kanskje hett med stress fra SVV.....

Sliter med å forstå logikken i at et batteri kan være lovlig i en bil, f.eks Tassari, mens samme batteri er ulovlig i en annen bil. Blir nesten som om der skulle være forbud mot å bytte mellom diesel og bensindrift i en fossilbil.

Diesel og bensin er, så vidt jeg husker, to forskjellige avgiftsgrupper. Dermed gir det bråk ved et motorbytte. I tillegg kan det gi dårligere vektfordeling, slik at bremsekraftfordelingen blir feil. Men det tekniske er jo enkelt overkommelig, juster/skaff bremsesystem som gir rett bremsekraftfordeling. Bremsekraftfordeler eller hjulsylindere og/eller tromler med annen diameter er metoder som kan brukes.
2003 Saxo Electrique, Nicad. Nordre Frogn Nesoddlandet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA