Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av mogu, mandag 26. oktober 2015, klokken 20:00

« forrige - neste »

mogu

Jeg har hatt bilen i 4 mnd og så akkurat at jeg har flere småriper på midten av skjermen i bilen. Dette har kommet etter bruk den siste tiden, men jeg kan sverge på at ingenting annet enn fingrene mine har berørt glasset.

Skal det virkelig ikke mer til for å ripe opp skjermen? Noen andre som har dette på sin bil?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

mj

Jeg oppdaget og noen små riper få dager atter at jeg fikk bilen utlevert. Jeg hadde kun tørket av skjermen 2-3 ganger med kluten som følger med bilen. Reklamerte til tesla da jeg mente at jeg umulig kunne ha lagd dem. Kom ingen vei med det. Har montert skjermbeskyttelse på både min og konas for å unngå dette. Finnes flere typer. Selv har jeg valgt denne i matt for å få mindre reflekser og gjenskinn.
http://www.amazon.com/Screen-Protector-Anti-Glare-Tesla-Model/dp/B00KM9OVEA/ref=lp_9542552011_1_7?srs=9542552011&ie=UTF8&qid=1443201095&sr=8-7
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Jejl

Vi har bilen full av småunger som til tider også bruker skjermen. Har ikke sett noen riper enda, etter litt over 2 år.

Muffinman

Da vet jeg ihvertfall at skjermen skal kontrolleres grundig når jeg henter nybilen.

Den gamle er 23mnd, har rundet 88k og har ripefri skjerm.

mj

Sitat fra: Muffinman på fredag 25. september 2015, klokken 20:54
Da vet jeg ihvertfall at skjermen skal kontrolleres grundig når jeg henter nybilen.

Den gamle er 23mnd, har rundet 88k og har ripefri skjerm.

Det er litt det jeg mener. Ser egentlig ut som om skjermen tåler en del og at vi som har riper har hatt dem der hele tiden. Akkurat som riper på dørhåndtak, riper på siden av setene mm som var der når jeg fikk bilen. Tror egentlig at Tesla har litt lite kontroll over enkelte ledd i produksjonen. Eller i alle fall mangelfulle rutiner for ansatte i produksjonen.

Når man kjøper en ny tlf så ha jo den en plastfilm over skjermen. Ikke noe slikt på teslaskjermen. Evt burde de som klargjør bilen vente til utlevering med å ta denne av.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Cobos

Nå skal jeg ikke si det 100% sikkert men er 98% sikker på at jeg hadde en plastfilm på min skjerm som jeg fjernet selv når jeg fikk min sept 13 bil... Noen andre som kan backe meg opp på dette?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

BMW850

Ikke 100% sikker men jeg mener bestemt det samme.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mogu

Mine skader har helt klart kommet etter bruk, så ingenting galt Tesla har gjort, men kan ikke skjønne at skjermen skal få skader av vanlig bruk.

Skal innrømme at når jeg tidligere har sett folk som har linket til skjermbeskyttelse her inne har jeg ledd litt stille for meg selv og tenkt at det bare er tullete. Vel, ser ut til at jeg må krype til korset.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

petersv

Sitat fra: mj på lørdag 26. september 2015, klokken 08:21
Når man kjøper en ny tlf så ha jo den en plastfilm over skjermen. Ikke noe slikt på teslaskjermen. Evt burde de som klargjør bilen vente til utlevering med å ta denne av.

De har det, på min første tok jeg filmen av selv, på den andre hadde de gjort det før utlevering. Kanskje greit å be de drite i å ta av div beskyttelsesplast før utlevering hvis man vil være på den sikre siden (dette er jo også soleklart best for Tesla som da ikke løper noen risiko for ev. diskusjoner om hva som kom når.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA