Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av ElectricSoul, fredag 09. oktober 2015, klokken 10:14

« forrige - neste »

madsskon

Da må det være noe feil med bilen din. I Oslofjordtunnellen i D måtte jeg bremse for å ikke trille over 70 km/t.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

jkirkebo

Sitat fra: elbil-1 på fredag 25. september 2015, klokken 01:14
Jeg regenererte mest totalt ned oslofjordtunnellen ved å trille i N og bremse med B. Varierte da farten mellom 60-70. Bedre Enn bare å kjøre i D

I D må jeg gasse innimellom ellers stopper bilen nesten helt opp.

Nå har jeg ingen Kia men i Leafen og Teslaen setter jeg bare cruise control på 70km/t så fikser bilen resten selv. Går ikke det på Kiaen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

K S

Sitat fra: jkirkebo på fredag 25. september 2015, klokken 10:30
Sitat fra: elbil-1 på fredag 25. september 2015, klokken 01:14
Jeg regenererte mest totalt ned oslofjordtunnellen ved å trille i N og bremse med B. Varierte da farten mellom 60-70. Bedre Enn bare å kjøre i D

I D må jeg gasse innimellom ellers stopper bilen nesten helt opp.

Nå har jeg ingen Kia men i Leafen og Teslaen setter jeg bare cruise control på 70km/t så fikser bilen resten selv. Går ikke det på Kiaen?

Selvsagt! Er bare tull å veksle mellom N og B, det er bare å legge inn fart og B hvis det er bratt nok.

madsskon

Tror du tar feil i at det er like økonomisk som å kjøre selv..

En god sjåfør er som regel flinkere enn bilen :-)
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

OlavEmil

Ikkje når ein skal ned ein lang, jamn utforbakke, og det var vel det det var snakk om no. Eg brukar òg CC til slikt, set han t.d. på 80 ned Bømlafjordtunnelen. Då ligg bilen og regenererer jamnt og fint heile vegen ned.

Det er nok ingen som meiner / trur at CC er økonomisk på kupert terreng med mykje toppar og dumpar.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA