Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hver 6. hurtiglading på kjøpet på Statoil

Startet av jervi, torsdag 08. oktober 2015, klokken 09:44

« forrige - neste »

jervi

Jeg har ufrivillig kjørt fossilbil igjen i en uke, og har irritert meg litt over at pendlerparkeringsplassene i Asker fylles opp også av elbiler. I Asker finnes det offentlig parkering som er nærmere stasjonen som kan brukes av elbiler og alltid er ledig, f. eks. plassen bak Peppes Pizza. Jeg parkerer her når jeg kjører elbil.
Min oppfordring er: ikke okkuper en pendlerplass når det finnes andre (og bedre) alternativer...

tutti

Er du en togpendler så skal du bruke plasser avsatt til dette. Dette gjelder særlig Asker hvor Conradi har igangsatt parkeringsapartheid mot alle bilister fra andre kommuner. Det viktigste er ikke å kjøre miljøvennlig, men hvor du bor hen når du kjører i Asker.

jervi

Parkeringsapartheidet er avsluttet, og den gamle ordningen er gjeninnført. Det er ganske lenge siden. Hvorfor skal man bruke plasser som er avsatt til dette, når det står en nesten helt tom parkeringsplass ved siden av stasjonen som elbiler kan parkere på? Det er også her de få ladekontaktene til elbil i Asker sentrum står.

3irikur

Nå er ikke jeg fra Asker, men jeg ville nå heller okkupert en "vanlig" plass enn å kapre en ladeplass jeg ikke har behov for. Ligger logikken her i at "elbiler hører hjemme på elbilplass"? I såfall vil jeg mene at dette er holdninger som gjør det vanskeligere å kjøre elbil i det lange løp.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

jervi

Jeg sier ikke at man skal stå på ladeplass. Dette er helt vanlige, kommunale parkeringsplasser som koster 20,- i timen, og av den grunn er ledige, mens det er stappfullt på pendlerparkeringen. Så når fossilbiler kommer etter 0800 og gjerne vil ha plass, får de ikke det, blant annet fordi en haug elbiler som kunne stått gratis i sentrum tar plassene.

3irikur

Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

mo73ro

Sitat fra: jervi på tirsdag 08. september 2015, klokken 09:25
Min oppfordring er: ikke okkuper en pendlerplass når det finnes andre (og bedre) alternativer...

Kanskje du kunne kjørt en kampanje hvor du legger en lapp i ruta på de elbilene som står der med en hyggelig oppfordring om å parkere på de andre plassene. Noe sånt som den flyeren som er laget for de som står på ladeplasser uten å lade.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA