Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av Troald, mandag 18. september 2017, klokken 01:29

« forrige - neste »

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

JorgenM

Nei.
Nei.
Nei :)

Broom har misforstått kilden de selv linker til...

Facelift presenteres i september i år og er i salg før jul. Med facelift kommer IKKE nytt batteri.
Som BMWBlog skriver, kommer nytt batteri ikke før sent i 2018 eller tidlig i 2019. Og det er snakk om en dobling fra 60Ah-versjonen, altså realistisk 30-35 mil (sikkert 400km etter standarden)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Orbit

BMWblog hevder at 120Ah-modellen skal få 60%++ rekkevidde ift 94Ah...men med mindre enn 30% økning i batterikapasitet. Selv om en mindre andel av kapasiteten forsvinner i topp- og bunnbuffer med større batteri, så får jeg ikke dette til å gå helt opp. 25-27 mil realistisk rekkevidde på 120Ah gir mer mening (uten at jeg har noe grunnlag for denne spekulasjonen)

(Og innen 120Ah kommer på markedet er det nok ulovlig å reklamere med NEDC-rekkevidde  8) )
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA