Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Står du i kø?

Startet av brako79, mandag 09. oktober 2017, klokken 19:23

« forrige - neste »

stefse

#16
Bil-til-bil lading høres jo besnærende ut, men markedet for kraftelektronikken som må til, er neppe overveldende nok til at noen utvikler det produktet i den nærmeste fremtid. Kanskje bergingsbiler burde ha mulighet til å hurtiglade tomme elbiler med medbragt batteri. Fremtidens bergingsbiler som går på strøm og kanskje Hydrogen i tillegg vil kunne gi nødstedte en boost.

Edit: se der ja, det finnes noe allerede. Men det må da være bedre å ha en bil som er en elbil fra før, og i tillegg har all lastekapasitet full av ekstrabatterier, gjøre jobben.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Griffel

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 15. august 2017, klokken 07:11
Og mobiltelefonene er like stor og tunge som de var for 30 å siden, Griffel.
Jeg trodde dette gikk om hva som finnes idag ikke om hvilke muligheter en har om 30år.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

brako79

///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

KjellG


elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sjokomelk

Fungerer bra å taue Leaf i rundt 90km/t en stund for å få litt juice på batteriet  :+1:

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

KjellG

...men husk at jfr Politiet må du da bruke 75 m slepetau! (Biltema sitt er 6m)

brako79

Sitat fra: KjellG på fredag 18. august 2017, klokken 17:34
...men husk at jfr Politiet må du da bruke 75 m slepetau! (Biltema sitt er 6m)
Det er vel litt vel langt tau?
Regner med komma skal en plass til venstre?
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Olee


Griffel

#26
Sitat fra: brako79 på lørdag 19. august 2017, klokken 07:33
Sitat fra: KjellG på fredag 18. august 2017, klokken 17:34
...men husk at jfr Politiet må du da bruke 75 m slepetau! (Biltema sitt er 6m)
Det er vel litt vel langt tau?
Regner med komma skal en plass til venstre?
90km/t = 25m/sek.
7,5m i 90km/t = 0,3sek.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

knut.aulie

Kjøre bil med slepetau på veien er noe av det skumleste jeg gjør. Kun i ytterste nød.

Dra folk ut av grøfta og lignende er derimot bare kos[emoji1]

KjellG

Hvis vi antar 6 m kjørebanebredde, sving venstre og slepetau ikke inn på fortau: max taulengde 12.5m. Dersom en låner fortau, 17m. Høyresving tør jeg ikke regne på.

(Har hatt kryssende bil mellom meg og trekkvogna, skremmende opplevelse)

Historien om taulengde kommer fra politiet på Møre som ila bot for manglende avstand. I realiteten nedla han forbud mot tauing med tau, ikke stang, med stang ville det kanskje blitt bot for "tung henger uten bremser".

En må spørre seg om tauelading er en opsjon.

Autowinder

Da er det vel fint om du tilpasser slepehastigheten til den kortere slepetaulengden ;o)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA