Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NOK 70000,- i prisforskjell NO-US - Når kommer prisstigningen

Startet av nr1rayner, mandag 23. november 2015, klokken 19:15

« forrige - neste »

nr1rayner

Ja da har sannelig setevarmertiden kommet over oss igjen. Isskrapa ligger på sin faste plass, i dørlomma, der den har ligget gjennom hele sommeren så man slipper å lete huset rundt etter slikt i disse dager ;)

Synes setevarmen har vært merkbar mye tidligere før, eller husker jeg feil. Rattet blir varmt før det begynner å bli lunk i setet (uten forvarming såklart...).
Sitter ikke med stoppeklokke, men fort bortimot 5 min før det virkelig begynner å monne. Tekna, så skinnseter, men varmeelementet burde jo være det samme som i stoffsetene..

Er det ikke varme i ryggen også? Synes da å huske at det varmet godt i korsryggen før, eller var det en av mine andre biler..  :o
Det blir temmelig varmt på sitteputa, men kjenner ingenting/svært lite i ryggen.

Jeg kunne jo tatt en test i passasjersetet, men det er så vanskelig å betjene pedalene derfra :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Einar_S

Prøv å sammenlikne forsetene med en IR temperaturmåler.
Vanlige setevarmeproblemer er at noen har satt kneet i sitteputa for å strekke seg og hente noe i bilen eller at noen har sparket borti kobling under setet.
I første tilfellet kan den slutte å virke, eller virke dårlig. I andre tilfelle slutte helt å virke.

Dette er generellt, ikke Leaf spesifikt.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

nr1rayner

Får sitte og tvinne tommeltotter her en dag da Einar.. IR termometer har jeg liggende  ;)

Det med kneet vet jeg, og gjør det aldri (lenger).

Det var utrolig ujevn varme, har vel vært det før også, men spesielt la jeg merke til det i dag.
Stod på HI hele veien hjem fra jobb, ca 30 min.. Det er vel termostatstyrt så det ikke skal bli stekt skinke..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Einar_S

Får vel håpe det er velutviklet nå ja.
På en Ford jeg hadde i forrige årtusen luktet det stekt flesk før termostaten slo inn.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA