Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av julz83, søndag 18. oktober 2015, klokken 17:02

« forrige - neste »

julz83

Hei..
Jeg trenger råd her.. vi har kjøpt oss en ny Ford Focus elbil. .vi lekte den veldig godt, etter bestilling av den El focus vi ventet på noen dager..så kom den 5 dager etterpå..vi hetet den hos bil forhandler. .første dagen gikk veldig bra,  men den andre dagen vil den ikke starte..vi send melding til bil forhandler at bilen vil ikke starte og fik beskjed om å  ringe et telefonnummer som står foran bilen..vi ringt og vi fant ut at det var veihjelp. .flere timer senere kommer veihjelp hjem til oss og fan fikk ikke til å starte bilen heller så han tok bilen tilbake til der vi har kjøpt den..han bilselger fortalte oss at dem fant ikke hva som er feil med bilen og trenger mer tid..kanskje dem må skifte motor på den...men her kommer spørsmålet mitt. .kan vi bruke angreretten på denne situasjonen?  Vi vil ikke ha bil som er allerede må fikse bare en dag etter vi har brukt den....hjelp oss...

Espen Hugaas Andersen

Tror det er slik at de må få lov til å prøve tre ganger å reparere den samme feilen før man kan heve kjøpet. Men det skader ikke å spørre.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

automat

Det er normalt ikke noen angrerett ved bilkjøp.

Dette er en reklamasjon. Her står det endel om hvilke rettigheter du har ved reklamasjon.

https://www.naf.no/kjop-og-salg/etter-kjopet/hva-kan-kreves/
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Espen Hugaas Andersen

Fant også dette rundt angrerett:

SitatAngrerett på bilkjøp?

Angrerett gjelder kun for ting hvor kjøpsavtale er inngått ved fjernsalg eller utenfor selgers faste forretningssted, for eksempel dørsalg, postordresalg og internett.

Hvis du har kjøpt en bil via en internettannonse (for eksempel via finn.no), regnes dette ikke innunder loven om angrerett, fordi det er du som henvender deg til selgeren.

Hvordan kjøpte du bilen?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TB

Selger har rett på å forsøke reparasjon - det er vel tre forsøk her. Om reparasjon ikkje fører fram, eller om det tek lang tid kan det bli forlanga prisavslag, eller heving av kjøpet...

Om det er ein merkeforhandler vil det ved ein så ny bil ofte bli levert ut ny bil raskt, så lenge som det finnes tilsvarende modell enkelt tilgjengelig. Dermed vil kunden raskt få ein bil som fungerar, og den som ikkje fungerar blir reparert og seldt i etterkant. Å heve kjøpe vil dermed ikkje vera aktuelt i ein slik situasjon.

Om bilen er kjøpt som bruktbil, via annan forhandler eller bruktimportert vil forhandler ikkje nødvendigvis ha ein annan lik bil å levere ut - og reparasjon vil måtte bli gjort. Om det er til stor ulempe for kunden (tek lang tid) kan kunden ha rett på prisavslag, men å heve kjøpe krev fortsatt det er gjort forsøk på reparasjon - som ikkje fører fram.

Angrerett gjeld normalt ikkje bil - unntak er kjøp på "messe, homeparties og markedsdager". Telefonsalg og postordre er ikkje normal måte å omsette bil på...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA