Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av opelgt, mandag 07. desember 2015, klokken 00:33

« forrige - neste »

leafnor

Sitat fra: 3irikur på fredag 06. november 2015, klokken 16:49
Men her er det omtrent likt. Det er ett lys til: "park", men dette tror jeg har med hvor bilen kommer fra å gjøre! Her ser det ut som at bilen mangler alle strekene bortsett fra en. Tror det er nødvendig å ringe selger for å vite sikkert om batteriet er helt ute og kjøre...
Studert video, og jeg tror faktisk det er under start at bildet er tatt, i den andre "bølgen" av bars som skal opp. Litt hyperakvtiv en der selgeren. Om det er så, er det nesten så en kan tenke at selger ikke vet hva han selger på en måte. For bildet er vell tenkt å si noe om bilen? Og for den som kjenner en Leaf ser jo dette med kapasitet.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

LeafSwe

Sitat fra: Homecast på fredag 06. november 2015, klokken 15:02
Sitat fra: LeafSwe på fredag 06. november 2015, klokken 14:32
Sitat fra: Homecast på fredag 06. november 2015, klokken 14:06
Sitat fra: RuneW på fredag 06. november 2015, klokken 13:47
Sitat fra: Homecast på fredag 06. november 2015, klokken 13:15
Bilen er ikke i start modus, den står i drive....



Hvor ser du det?

Hva mener du forresten med "drive"? Står det ikke en diger "P" der?

bilen i park, men du ser bilen står i kjøre modus. den lyser ikke alene i oppstarten.
så her har bilen blitt startet med foten på bremsen, bilen står i Park i drive modus.

This car is also in park and drive modus(green car)
And has only 3 capacity bars  :P
But can drive 98miles

HEr ser du også flere dioder lyser, blandt annet power meteret i toppen. det er ikke likt som bildet som er tatt

Jeg gir opp
:-\
3P+
3SR+

opelgt

Oppdatering,kjøper fortsatt en billig norsksolgt leaf om noen har og vil selge.
Denne skal benyttes i nærområdet hvor jeg bor og redusert batterikapasitet er greit,det holder også med ett hjulsett da det skal benyttes piggfrie helårsdekk  hele året.
SMS 92048978 eller send melding her
Bør ha navi/carwing da vi trenger oppvarming av bilen fjernstyrt.

thomita

Lurer på hva min Nissan Leaf er verdt..

Kjøpt ny i Åsane hos Sande Auto, Acenta 2013 mod  kjøpt 30 september 2013 mod gått ca 38000
Hel og pen, ingen kolisjonskade.
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

Leifen1980

Tipper rundt 150-160000. Kjøpte min Tekna oktober 2013 som var gått 25000 til 175000 for 1 måned siden med ekstra ladekabler og nye vinterdekk.
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

tomrh

#35
Et kjapt søk på finn på 2013-mod gått 21.000 - 48.000 km viser at det omtrent bare er importbiler til salgs, og de koster 150'-190'. En norsksolgt bil med bare en eier er lettere å selge, tipper man kan få 170' for den.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Petter Leaf

Sitat fra: opelgt på fredag 13. november 2015, klokken 13:55
Oppdatering,kjøper fortsatt en billig norsksolgt leaf om noen har og vil selge.
Denne skal benyttes i nærområdet hvor jeg bor og redusert batterikapasitet er greit,det holder også med ett hjulsett da det skal benyttes piggfrie helårsdekk  hele året.
SMS 92048978 eller send melding her
Bør ha navi/carwing da vi trenger oppvarming av bilen fjernstyrt.

Siden du nevner det, "piggfrie helårsdekk" Hva er det?

Jeg har hørt om piggfrie vinterdekk. Noen bruker slike dekk hele året. Disse dekkene er beregnet for lave temperaturer. På sommerføre er slike dekk dårlige og forlenger bremselengden.
Er det piggfrie vinterdekk du mener?

FroBe

#37
Nå har ikke jeg tenkt å bruke "piggfrie helårsdekk", men det er stor forskjell på nordiske og europeiske piggfrie vinterdekk.
Nordiske piggfrie vinterdekk er myke og fungerer greit på snø og is, men kan være farlige over 10 plussgrader.
Europeiske piggfrie vinterdekk er harde og kan være farlige på snø og is, men fungerer greit under 20 plussgrader.

Jeg så en svensk undersøkelse hvem som omkom på piggfrie vinterdekk på sommerstid, og så at det ofte var personer over 65 år. Tror disse fortsatt at det er ufarlig å kjøre med "helårsdekk" på sommeren?

Leaf Tekna 2019
Volvo V70 2006 AWD 2.5T

tomrh

Eller velg Nokian WR D4. Forget the forecast. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA