Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøpe ny Leaf 2016 eller 2015

Startet av Teslanewbie, mandag 21. september 2015, klokken 16:57

« forrige - neste »

Dennis

Akkurat det er bare et rykte som jeg kun har sett på TMC forumet av 2 stk. Så ikke noe man kan legge mye i enda. Mye svada enkelte der lirer ut av seg om batterier osv, men så står det noe helt annet i delekatalogen til Tesla eller hva som viser seg å stemme til slutt når de blir satt på plass av noen av de der inne som faktisk vet hva de snakker om som feks wk057 ;)
Så lenge de sier det er et "rykte" er det vel uansett innafor hehe..

Men viser det seg å stemme at 0-100 tiden er dårligere, så regner jeg med at ytelse i høyere hastighet lider enda mer. Da blir det en Ludicrous (latterlig) dårlig deal å betale 60 000 for denne oppgraderingen som ikke en gang får bilen ned til 3.3 sek til 100 som P85D egentlig skulle ha gjort.

Teslanewbie

#16
At tesla i det hele tatt ikke kommenterer det som er fremsatt på TMC og ulike aviser sier vel sitt.

Jeg tror at 85kwh batteriet utgår når X introduseres. Regner også med at 90D blir noe raskere enn 85D  på lik linje som P90DL er ifølge ryktene raskere enn P85DL
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 24. august 2015, klokken 12:41
At tesla i det hele tatt ikke kommenterer det som er fremsatt på TMC og ulike aviser sier vel sitt.
Det er nok et heftig og til dels ustrukturert fotarbeid som foregår på kammerset hos Tesla nå. Håper at de ikke lander på at dette forsvinner av seg selv om de bare sitter stille. Jeg tror nok at vi bare har sett starten på mediaomtalen.

Så kan det jo hende at forklaringen blir av det humoristiske slaget også, akkurat som fett-på-akslingen historien :)

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 24. august 2015, klokken 12:41
At tesla i det hele tatt ikke kommenterer det som er fremsatt på TMC og ulike aviser sier vel sitt.

Jeg tror at 85kwh batteriet utgår når X introduseres. Regner også med at 90D blir noe raskere enn 85D  på lik linje som P90DL er ifølge ryktene raskere enn P85DL

Får se, problemet er at antall celler er likt og volten. Det som gjør at en 85D har mer effekt enn 70D er at volten er 375V mot 400V på 85 pakken.
Mellom 85 og 90 er begge 400V så da må batteriene ha en god del lavere spenningstap skal det bli mer effekt.

P85DL ser ut til å gi maks 480kW uansett og det skal de tidligere 85kwh batteriene også klare helt fint med kraftigere sikringer etter hva som han på TMC forumet har funnet etter å ha åpnet pakken og testet batteriene.

Tror også 85 utgår når de har fått tømt det de eventuelt har igjen på lager av det eller når X kommer ja.

HåkonE

Sitat fra: Muffinman på mandag 24. august 2015, klokken 12:47
Så kan det jo hende at forklaringen blir av det humoristiske slaget også, akkurat som fett-på-akslingen historien

Så det med manglende fett i akslingen på en del biler var bare tull. Hva baserer du det på?

Havebigfun

Sitat fra: HåkonN på mandag 24. august 2015, klokken 14:05
Sitat fra: Muffinman på mandag 24. august 2015, klokken 12:47
Så kan det jo hende at forklaringen blir av det humoristiske slaget også, akkurat som fett-på-akslingen historien

Så det med manglende fett i akslingen på en del biler var bare tull. Hva baserer du det på?
svaret får du her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16923.msg392127.html#new

Jeg foreslår dere leser overskriftene til trådene før dere poster- for tiden behandles alle emner i alle tråder :o

HåkonE

Sitat fra: Havebigfun på mandag 24. august 2015, klokken 18:31
Sitat fra: HåkonN på mandag 24. august 2015, klokken 14:05
Sitat fra: Muffinman på mandag 24. august 2015, klokken 12:47
Så kan det jo hende at forklaringen blir av det humoristiske slaget også, akkurat som fett-på-akslingen historien

Så det med manglende fett i akslingen på en del biler var bare tull. Hva baserer du det på?
svaret får du her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16923.msg392127.html#new

Jeg foreslår dere leser overskriftene til trådene før dere poster- for tiden behandles alle emner i alle tråder :o

Jeg har fulgt med i den tråden, og registrert samme påstander der. Når påstandene spres videre (som du helt korrekt påpeker er OT), så er det normalt å spørre kilden om kilde.

Muffinman

Sitat fra: HåkonN på mandag 24. august 2015, klokken 14:05
Sitat fra: Muffinman på mandag 24. august 2015, klokken 12:47
Så kan det jo hende at forklaringen blir av det humoristiske slaget også, akkurat som fett-på-akslingen historien

Så det med manglende fett i akslingen på en del biler var bare tull. Hva baserer du det på?
Har svart deg på PM.

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 24. august 2015, klokken 10:18
re cookie eller noen ,kan dere måle tidene fra disse youtubefilmene ?


Her er 0-65mph med P90D





Her er 29-65 mph med P90D





her er 0-70mph med p90d



Fra :

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/52082-Happy-Birthday-to-me-it-s-a-P90D/page9?p=1123093&viewfull=1#post1123093

Ser noen har telt frames nøyaktig nå.

Sitat0-60 mph: 3.29s (99 frames, error margin +/- 0.03s)
5-60 mph: 2.82s (85 frames, error margin +/- 0.03s, with rollout)

0-100 kph: 3.50s (105 frames, error margin +/- 0.03s)
8-100 kph: 3.02s (91 frames, error margin +/- 0.03s, with rollout)

0.1 sek bedre enn hva P85D klarer. Så selv P85D sin oppinelige tid på 3.3 sek til 100 er enda ikke slått. Får se når det kommer bedre målinger med bruk av vbox før man tar en konklusjon.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

AttackOfTheMac

All ønsker å rettferdiggjøre og å argumentere for sitt eget valg.
Tror nok både som som kjøper både 90D og P90D vil være fornøyd uansett.

Teslanewbie

#26
Bekrefter det jeg har antatt og som var årsaken til at jeg valgte 90D denne gang :
Rapporter fra 90D eiere viser at bilen er raskere enn 85D og enn angitt .
0-60 mph er målt til 3.875s ..

...............

2015-09-03, 09:13 PM#5

silspd

I just had a run recorded on a 90D and the 30-50 was 1.25 seconds.
It was a 0-60 run so the 30-50 snapshot isn't the same as if you stomped on the pedal at 30. Still it's plenty quick though.
BTW, the 0-60 for the 90D was 3.9 seconds, 0-30 was 1.8 seconds.

This was recorded using the PowerTools app that reads the data directly from the Tesla car itself so it is probably fairly accurate.
The logs claimed the car generated 490+hp from 30-55 mph. Dropped to 480 at 60mph. Road was at 101 ft elevation consistently (flat enough I think).

Did another run on my 90D, this time to 100mph

0-30 in 1.8 seconds
0-60 in 3.875 seconds
0-62 in 4.0 seconds
0-100 in 9.375 seconds


30-50 in 1.2 seconds
50-70 in 1.9 seconds

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/45582-which-is-faster-30-50-50-70-S85D-or-P85D?p=1139052&viewfull=1#post1139052 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 15. september 2015, klokken 07:08
I just had a run recorded on a 90D and the 30-50 was 1.25 seconds.
It was a 0-60 run so the 30-50 snapshot isn't the same as if you stomped on the pedal at 30. Still it's plenty quick though.

Fortere og fortere! Jeg skjønner ikke hvordan du har klart å eie tre biler allerede, jeg skal i alle fall vente til vi er nærmere 110-120kW før jeg bytter :)

Det er da forøvrig helt normal praksis at man måler snapshot og ikke kjører 30 og så starter klokka når man dytter klampen i bånn, så det er ingen grunn til å påstå at det er noe juks med målingen hans.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA