Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Baksetet model s

Startet av Hyperstress, mandag 24. februar 2014, klokken 16:00

« forrige - neste »

janmb

Nok et eksempel på misvisende overskrift. Overskriften gir inntrykk av at det var Teslaen som gikk kast i kast, mens det var M5en som gjorde det. Uten at det egentlig er vesentlig i det hele tatt.

At det er mer synlige deformasjoner og skader på BMWen enn Teslaen er ikke nødvendigvis en udelt positiv ting, selv om det slettes ikke nødvendigvis er motsatt heller.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cairnz

Ut fra det dashcam-videoen viser så virker det ganske greit med tanke på hvem som fikk hvilken skade. Teslaen får et sidelengs treff i fronten, ser ut som det treffer såvidt på hjørnet, mens M5-en får ett sidetrøkk mens den har stor fart framover. Virker som M5-en da mister kontrollen, snurrer og krasjer litt. Det som hadde vært interessant var å få sett skaden på M5-en akkurat etter den traff Model S, men før den treffer alt mulig annet rundt omkring.
Elbilist

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Zneip

Dere er muligens klar over det, men dette skjedde ikke nylig. Det er en gammel sak fra mai 2013. Jeg har sett bildene før, men ikke videoen.... Hadde bra fart den BMW'en - bra Teslaen ikke hadde kommet lengre frem i krysset  :o
Nord Trøndelag | X90D

Cowboystrekk

Sitat fra: Zneip på mandag 10. mars 2014, klokken 10:59
Dere er muligens klar over det, men dette skjedde ikke nylig. Det er en gammel sak fra mai 2013. Jeg har sett bildene før, men ikke videoen.... Hadde bra fart den BMW'en - bra Teslaen ikke hadde kommet lengre frem i krysset  :o
Da hadde vell de som satt i BMWen dødd momentant, mens Teslaen hadde flytta seg 30 cm til siden... Fra spøk til alvor så er det fint at vi har kjøpt oss en sikker bil, ganske utrolig egentlig at ingen har dødd i en Tesla frem til nå med snart 30 000 biler på vegen i snart 2 år...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse


Dag A.

Virker litt på tråden her som om noen er av den oppfatningen at det er en fysisk forskjell på på hekken til en 5-seter MS og 7- seter MS.

Jeg vil betvile sterkt at det finnes 2 forskjellige produksjonslinjer på en så vital del av bilen som hekken og kollisjonssoner.  Det ville medført dobbelt opp av testing og sertifisering før godkjenning.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Brede

#25
Sitat fra: Dag A. på fredag 11. september 2015, klokken 19:57
Virker litt på tråden her som om noen er av den oppfatningen at det er en fysisk forskjell på på hekken til en 5-seter MS og 7- seter MS.

Jeg vil betvile sterkt at det finnes 2 forskjellige produksjonslinjer på en så vital del av bilen som hekken og kollisjonssoner.  Det ville medført dobbelt opp av testing og sertifisering før godkjenning.

Det var iallefall to forskjellige utgaver i 2013, hva Tesla har gjort med produksjonslinjen etter dette vet jeg ikke.
7-seteren hadde ekstra forsterkning i bakfanger for å beskytte de i bakovervendte seter.
Dette vil jeg tro fører til redusert deformasjonssone bak, mindre energiopptak ved påkjørsel bakfra og dermed en noe mindre sikker bil for øvrige passasjerer og fører. (?)

Edit:
Link til sak om forsterkning av bakfanger og bilder av hva det dreier seg om:
http://my.teslamotors.com/forum/forums/rear-bumper-reinforcement-project-report-can-your-tesla-be-safer-maybe

Sandvika

Sitat fra: bruisepristine på fredag 11. september 2015, klokken 17:21
Tesla i rumpa på en Leaf?

http://www.rb.no/nyheter/e16/trafikk/lange-koer-etter-e16-krasj-folk-gar-ut-av-bilene-sine/s/5-43-137596
Teslaen står foran på venstre side. Skaden er i bakre høyre på Leaf. I så fall har han rygget og kjørt rundt etter at han kræsjet? Det står uansett at tre biler har vært involvert...
Tror han har kjørt frem slik for å sikre skadestedet mot motgående trafikk.

Tuxedo

Sitat fra: Sandvika på fredag 11. september 2015, klokken 20:20
Sitat fra: bruisepristine på fredag 11. september 2015, klokken 17:21
Tesla i rumpa på en Leaf?

http://www.rb.no/nyheter/e16/trafikk/lange-koer-etter-e16-krasj-folk-gar-ut-av-bilene-sine/s/5-43-137596
Teslaen står foran på venstre side. Skaden er i bakre høyre på Leaf. I så fall har han rygget og kjørt rundt etter at han kræsjet? Det står uansett at tre biler har vært involvert...
Tror han har kjørt frem slik for å sikre skadestedet mot motgående trafikk.
Enten det, eller så kjører han bare utenom og forbi.  Vi ser at bremselyset i Teslaen er på, så det betyr vel at bilen er i D.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA