Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 7

Startet av Hamiso, mandag 12. oktober 2015, klokken 07:23

« forrige - neste »

Hamiso

Ein brukar i amerikanske Tesla Owners Club har publisert bilete av undersida på to Tesla. Den eine var ein P90D Ludicrous medan den andre var ein 90 kwh utan Ludicrous. På klistremerka til batteria fann brukaren identiske delenummer. Han spør seg då om batteria på dei to bilane er heilt like, og om alle 90 kwh batteri er klargjorte for Ludicrous. Altså om det berre skal ein programvareoppdatering til for å gjera bilen "ludicrous" eller "latterleg" med ein akselerasjon frå null til hundre på 3,0 sekund.
Ei oppgradering til Ludcrous kostar nemleg i Noreg 76.000 kroner. Og det er vel temmeleg dyrt for ei programvareoppdatering?
Er det Tesla-eigarar her i landet som har oppgradert til 90kwh og Ludicrous som har erfaringar med dette?
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

OlavEmil

90kWh er vel 90kWh. Eg kjenner ikkje til dette konkret, men eg vil tru prisen Tesla har satt er for å ta høgde for auka kostnader ved etteroppfølgjing, ved garanti o.l.. Ein relativt høg pris per bil gjer at Tesla vil vere i stand til å ta store garantikostnader på dei få som får problemar på grunn av den ekstra effekten som blir henta ut.

Dette vil iallefall vere ein vanleg måte å prissetje slikt i marknaden.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Espen Hugaas Andersen

Det kan være at de har oppgradert en standard batteripakke uten å endre merkingen. Det kan også være at de har samme partnummer men forskjellig revisjon. Man må nesten bare åpne og se.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Tidligere erfaringer fra Tesla har vist at de har installert hardwaren på alle produserte biler men tatt betalt for SW oppgraderingen som gjør at hardware kan brukes. Eks. superchargertilgang (60kWh) og Autopilot. Så slett ikke utenkelig at det er det som har skjedd her.

Men hadde ikke skadet å ta med en link til kilden for påstanden. Antar dette er en tråd på TMC forumet? Der kan man sikkert selv se bildene av merkelappene på batteriene og kan bekrefte/avkrefte f.eks. varierende revisjonsnummer.

Er det forresten definitivt bekreftet at denne kontaktoren/disse sikringene som det er snakk om sitter i batteriet og ikke f.eks. i inverter eller mellom batteri og inverter? Antar selv som vel de fleste andre at de gjør det, men tror ikke jeg har sett dette bekreftet noe sted?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Hamiso

Sitat fra: Amoss på fredag 11. september 2015, klokken 17:51

Men hadde ikke skadet å ta med en link til kilden for påstanden. Antar dette er en tråd på TMC forumet? Der kan man sikkert selv se bildene av merkelappene på batteriene og kan bekrefte/avkrefte f.eks. varierende revisjonsnummer.


http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/52938-P90D-Insane-P90D-Ludicrous-Traction-Battery-Stickers-Reveal-Questions
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

KjellG

I gamle dager solgte Norsk Data harddisker til sine Nord-maskiner. Disse kunne oppgraderes for en klekkelig sum!
(Teknikkeren listet seg inn på datarommet, så seg over skulderen og lynrapt klipte han av en strap shhhhh, betal i kassen!)

Ferry

Jeg har vært borti helt standard laptoper som med bare en enkel softwareoppgradering plutselig kan brukes til avansert konstruksjonsarbeide i 3D  ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA