Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaring etter prøvekjøring av Zoe, Leaf og Soul

Startet av kpinaas, søndag 11. oktober 2015, klokken 11:06

« forrige - neste »

kpinaas

Er det noen som kjenner spesifikasjoner på den gule bøtta, dvs. "hytteladeren".

Trekker den 10A eller 16A? Er det noen grunn til at den ikke kan fylle rollen som fast hjemmelader?``

Fikk låne en i forbindelse med prøvekjøring, og la merke til at det stod 3600VA på den. Tolket det til at den var på 3.6kW (16A), men det er kanskje maksbelasting, og så er den begrenset til å trekke 10A - eller?

Kan den i tilfelle "skrus opp" til 16A ?

ZOE

Min erfaring er at den lader sinnsykt sakte. Type 15 timer fra flatt til fullt. Hvis ikke enda lenger. Jeg har bare brukt den en gang og da var det fra 4% til 100%, det tok Laang tid

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

zbk

Er ganske sikker på at den trekker 8-10A. Mener jeg har ladet fra 10A-kurs med den uten problemer. Lader ca 6%/time på R210, tilsvarende ca 6A inn på batteriet. Tviler på at den kan stilles om på en lett måte, men kanskje om du bukspretter hele greia. Skal se om jeg kan få målt forbruket på min en dag, hvis jeg finner måleren.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

v-i-c

Hvilke kontakter har denne brømte gule bøtta mot omgivelsene?

Finnes denne gule bøtta i flere varianter?

Er dette kun en bærbar trafo eller er det lagt inn noe mer?

Er tilkoblingen til strømnettet via en CEE16A kontakt eller via en vanlig jordet strømkontakt?

-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

emil

Sitat fra: v-i-c på fredag 11. september 2015, klokken 00:14
Hvilke kontakter har denne brømte gule bøtta mot omgivelsene?

Finnes denne gule bøtta i flere varianter?

Er dette kun en bærbar trafo eller er det lagt inn noe mer?

Er tilkoblingen til strømnettet via en CEE16A kontakt eller via en vanlig jordet strømkontakt?

Shuko mot verden, Type2 mot bil. Ellers inneholder nyeste utgave av"bøtta" en skilletrafo samt elektronikk fra kladd så der andre klarer seg med en liten kladd eller til og med kladdløs ladekabel må Zoe bruke en nesten 30kg tung kladd frem til Zaptec kommer.

Første utgave av bøtta var bare skilletrafo og man måtte ha en ladekabel med kladd i tillegg.

kpinaas

Sitat fra: v-i-c på fredag 11. september 2015, klokken 00:14
Hvilke kontakter har denne brømte gule bøtta mot omgivelsene?
Er tilkoblingen til strømnettet via en CEE16A kontakt eller via en vanlig jordet strømkontakt?
Den jeg fikk låne hadde Schuko mot veggen og Type2 mot bilen

Sitat fra: v-i-c på fredag 11. september 2015, klokken 00:14
Finnes denne gule bøtta i flere varianter?
Er dette kun en bærbar trafo eller er det lagt inn noe mer?

Jeg har sett en eldre versjon med uttak på boksen slik at man måtte bruke egen (Schuko?) kabel mot bilen.
Den jeg fikk låne hadde vel da "kladden" innebygd i bøtta.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA