Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stått tre dager med serviceluke åpen. Død.

Startet av Djur1, torsdag 15. oktober 2015, klokken 21:35

« forrige - neste »

Djur1


Forbruket i starten kan legge seg på 400 rett etter at en har ladet.  Det mener jeg det ikke gjorde før? 

Virker som det suges strøm som bare f i starten,  men etterhvert så justerer forbruket  seg.

Hva skjer her?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Kristian O

Har vore slik lenge. Har ofte 1200 i forbruk første 100 meterane og ca 700 etter 200 meter uten at det gir meg rekkeviddeangst. Starter du med en kraftig motbakke der du også må akselerere en del blir det vel gjerne enda verre.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

mogu

#2
Min bil bruker 0,3 kWh de første 200 meterene. Dette er uavhengig om bilen har stått til lading eller ikke, eller om preconditioning har vært aktiv i lang tid i forveien. Det er vel helt normalt, men er det noen her som vet hva denne kraften brukes til?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Trustno1

Skal du få en reel måling rett etter du har startet, så må du regenerere tilbake til stopp før du ser på tallene. Årsaken til dette er at akselerasjonsenergien (kinetiske energien) vil utgjøre en mye større del av forbruket enn forbruket du har hatt på strekningen. Når du regenerer så henter du tilbake mye av den kinetiske energien.
Dette gjelder spesielt om du er rett ut på motorvei i høy hastighet rett etter du har ladet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA