Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ål-Eidfjord

Startet av leafluring, fredag 11. september 2015, klokken 13:55

« forrige - neste »

leafluring

Hei nå har jeg lagt opp en ny 16 A kurs for Leafen, med stikk for vanlig Schuko samt et eget stikk industrikontakt CEE blå. Planen var kjøpe en òvergangsadapter fra lader til industrikontakten, noen kommentarer på det ?

3irikur

#1
Vil tro det er minst like trygt å plugge rett i schuko som å ha et adapter fra schuko til industrikontakt. Det tryggeste vil være å få tak i en lader kabel som har industrikontakt uten adapter!  :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

emil

Har du en ny schuko på vegg og en ladekabel med schuko kobler du de sammen, etter min mening bedre enn å bruke overgangskabel fra ladekabel til CEE. Husk bare å la ladekladd henge i egen krok og ikke la vekten hvilke på schukokontakten.

Hakket bede er det å bruke CEE kontakten på vegg og bytte ut schuko på ladekabel med CEE. Her kan det bli problemer siden flere ladekabler har temperatursensor i schuko-kontakten, og da må man passe på å få flyttet den over også eller "trikse" det til så ladekabelen starter lading.

Det nest beste er en fast ladeboks på veggen av typen semiportabel som f.eks elbiljelpen.no selger og som har CEE-kontakt.

Det aller beste er en helt fastmontert laderegulator med Type2 kontakt så man kan lade alle typer elbiler med 16A bare man har riktig kabeltype.

moderator 2

Div. off topic innlegg slettet.

Lars
Forum Admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA