Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som har en HV boks til Think?

Startet av Elmo, mandag 08. februar 2010, klokken 09:21

« forrige - neste »

Elmo

Min P106 har problemet at lampen for elektrisk feil lyser konstant. Det oppstod høsten 2008 ([url)http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=182.msg10119#msg10119]ref.[/url]) og bilen har vært hos Enviro pga et annet problem og fått byttet hele elektronikkboksen (ref.) uten at lampen elfeil-lampen slukket av den grunn.

Men nå i kuldeperioden har lampen vært slukket etter lading hele 4 ganger (temp 7-14 minusgrader). Men så har den kommer på igjen etter 3-4 km kjøring.  Da jeg ladet idag ved ca 3-4 minus slukket den ikke.

Vi som har problemet lampen har vel alle lurt på hva som er årsaken. Er de noen som har gode teorier om hvorfor den kan slukke under lading i kaldt vær, som gijen kan sette oss på sporet av årsaken til at den lyser konstant ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

Det kan vel være 2 feil? Den siste er dårlig kontakt, f.eks i pæreholderen, som gjør at lampa slokker av og til. Ting trekker seg som kjent sammen i kulde.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Tror mere på Elektrolux sitt forslag enn El Rayo's.

Har du noen tanker om hvor det er mest sansynlig en slik isofeil ligger med disse symptomene?  I motoren kanskje ? 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Egentlig ikke, for mest vanlige plassen for isofeil er i selve motoren, og da grunnet børstestøv.

Det pleier ikke være fuktig inni der uansett.

Ellers er det jo åpne strømskinner inne i batterikassene, og jeg har selv fjernet isolfeil der ved å demontere hele kasser og spyle batteriene med høytrykksprøyten.

Vet bare at isofeil gir de symptomene du indikerer ang. lampen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA