Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Svindel med testsykluser og forbruk

Startet av tombjer, mandag 28. september 2015, klokken 13:33

« forrige - neste »

Bjølseth1

Lunitks: disse 2 skiltene i postene dine har selv vi i min by. Disse håndhever noen betjenter, men ikke alle. Vi er offentlig tjenestemenn å det vi gjør, må være 100% riktig. For det er vi som må i retten hvis det går så langt.
Så her er det mye uviten av betjentene også.

For skiltene er feil. Det er også feil å dele skiltene opp slik de har gjort. Her i byen hadde vi et annet skilt som det stod "bare for hotellets gjester Max 10 min" på offentlig gate. Det ble borte å erstattet med en offentlig P med parkeringforbudt over 10 min. Så nå gjelder det alle.

Men jeg vil ikke anbefale deg å parkere der hvis du ikke vil krangle litt med kommunen.... For de vil nok prøve seg å si nei, å at de er lovlig. Men du hadde vunnet til slutt.

Synd å se kommunene gjøre slike feil, men mange kommuner blir presset til å gjøre det. Så gjør kommunene så godt de kan med det de har.

Ang soneparkering så finnes det flere typer. Er det en boligsone feks så er det gratis for elbil, men man må bevise at man bor der for å få kort.

Er det en soneparkering med tidspunkt er det krav om urskive evt betaling for fosildrevet kjøretøy.

Men som Sele viser til, så er de skiltene vi må se etter da vi parkerer. Da er man 100% sikker på at det er riktig
Jo hei å det går

acenta

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA