Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny prising av service

Startet av gak, fredag 12. februar 2016, klokken 12:38

« forrige - neste »

gak

Høyspentbatteriet på e-golfen min tok ikke mot lading når jeg kom hjem i dag. Etter å ha konsultert instruksjonsboka ringte jeg volkswagen mobilitetsgaranti kl. 15.30 og etter ca. 10 -15 min i kø svarte en mann. Han fortalte at de skulle sende assistanse og at jeg ville bli kontaktet. Tiden gikk og jeg ble ikke kontaktet.  Etter 2,5 timer ringte jeg tilbake og lurte på hvordan det gikk. Etter En dame fortalte at jeg var neste i køen. Jeg ville bli oppringt av bilhjelpen sa hun. Etter 2 timer ringte en bilberger og lurte på hva som skulle skje. Hvor bilen skulle hen? Jeg fortalte at det visste ikke jeg. Jeg hadde bare ringt volkswagens mobilitetsgaranti og regnet med at jeg fikk en leiebil om bilen ble tatt til et verksted. Hvilket verksted bilen skulle til visste verken jeg eller han. Jeg avtalte å ringe den nå forbannede mobilitetsgarantien igjen og en ny mann svarte, men han kunne bare videreformidle beskjeden sa han. Til hvem han skulle videreformidle til vet ikke jeg. Nå sitter jeg hjemme og klokka nærmer seg 22..
Polo 2.5

hemi

min ble også hentet i dag.... 1747km kom jeg :(

tok vel 5-10 min i tlf kø, og tja 4-5 timer før den ble hentet på flakbil

gak

Jeg hadde kjørt 23000 problemfrie km siden i vår, men nå var det stopp. Mobilitetsgarantien kan de stikke en viss plass!
Polo 2.5

tutti

Sitat fra: gak på torsdag 07. januar 2016, klokken 22:40
Jeg hadde kjørt 23000 problemfrie km siden i vår, men nå var det stopp. Mobilitetsgarantien kan de stikke en viss plass!
Møllerservicen er dessverre litt sesongartet. Stort sett går det greit å få hjelp, men om vinteren, særlig når det er kaldt så er det håpløst. Jeg tror det henger sammen med at elektronikken i Møllers fossilbiler ikke tåler norsk vinterkulde og det går ut over oss som har elbiler.

1000kwh

Sitat fra: tutti på torsdag 07. januar 2016, klokken 23:43
Sitat fra: gak på torsdag 07. januar 2016, klokken 22:40
Jeg hadde kjørt 23000 problemfrie km siden i vår, men nå var det stopp. Mobilitetsgarantien kan de stikke en viss plass!
Møllerservicen er dessverre litt sesongartet. Stort sett går det greit å få hjelp, men om vinteren, særlig når det er kaldt så er det håpløst. Jeg tror det henger sammen med at elektronikken i Møllers fossilbiler ikke tåler norsk vinterkulde og det går ut over oss som har elbiler.
I denne tråden viser det seg jo at 2 av bilene var elbiler, så den påstanden var jo rar ;)

gamer73

uff skammelig dårlig av VW vil jeg si..håper det fikses...

PS: En E-golf fikk motorstopp i en svær tunnel i Bergen i går vistnok....;) noen her inne sin?;)

Knoffen

Fikk feil på elektrosystem 21.12 ca kl. 22:45. Ringte 04444 og kom raskt frem og fikk avtalt transport til verksted samme kveld. Bilberging (Viking?) kom i løpet av 1-2 timer. Dro innom Møller Nesttun og fikk leiebil neste morgen. Fikk beholde denne utover de tre dager garantien gjelder pga. helligdager i julen. Bil var reparert i løpet av en uke. Må si meg svært fornøyd med service.

Men i mer travle perioder kan det nok være problem med å komme frem på telefon (mange fossilbiler ringer vel også etter hjelp pga. tomt batteri etc. i kulden) og siden det benyttes et eksternt bergingsselskap så har vel Møller ingen prioritet slik at det kan bli ventetid før henting.


gamer73

oki men mobilitetsgaranti er helt uten egenandel sant?

Jeg bare tenker på alternativet kan jo være å runge forsikringsselskapet sitt, men der er vel ofte egenandelen 500kr....

Så da er vel mob garantien bedre?....

gak

Kl. 22.30 hadde leiebilen kommet. Den kom med samme bilen som hentet e-golfen.  Sendt på nærmeste merkeverksted. Da jeg pratet med verkstedet sa de at el-bilkompetansen deres ikke var veldig høy:). Jeg tror at det er ganske generelt dårlig med kompetanse på e-golf. 
Polo 2.5

BatteriFolkevogn

Kanskje jeg har rekorden så langt? :o.....

Hentet på onsdag. Strålende fornøyd m bilen. Etter tur retur jobb samt en kveldstur på butikken ble den satt på lading. Satte opp Car-Net /Guide and Inform uten noen som helst problemer og ladet fint over natten. Kom ut til forvarmet bil torsdag morgen nøyaktig på oppsatt tidspunkt.

Batterifolkevogna virket imidlertid ikke å være komfortabel med å rikke seg i 8 minus som vi har i Bergen om dagen. Den satte derfor opp rød trekant med utropstegn. Kontakt fagfolk! :)

Så status for min del er 61 km kjørt før den ble hentet...Jeg satt i leiebil 1 t senere. 1,5 t senere var jeg fremme på jobb og kunne via Car-Net konstatere at bilen stod på Møller med panseret oppe..... ;D ....Ikke noe å si på servicen så langt med andre ord...men er litt spent på fortsettelsen..

Tviler på at noen klarer å slå meg på kortere distanse eller tid ;)

Sonus

Falck har hentet ca 8 E-Golfer i Trondheim i dag. Alle med elktrosystemfeil. Vår inkludert

BatteriFolkevogn

Samme feilmelding som meg da Sonus... :o

gamer73

oisann virker kanskje som det er biler som er produsert på omtrent samme tidspunkt? Og levert til samme forhandler mange av dem? 8 stk i kun trondheim burde jo fortelle oss noe hehe

Tommy B

Bilbergerne(Falck, NAF og Viking) kjører for medlemene sine, forsikringselskapene og for mobiliteten.

Står bilen din på hjemmeadresse, vil man bli prioritert sist. Folk som står langs veien, eller i grøft blir tatt først. I tider med mye kulde og snø, så vil det normalt være lang ventetid på jobber som flatt batteri osv.

Dere må skjønne at vi kjører rundt i en beta av en bil. Det er dessverre slik at alle nye biler har sine barnesykdommer, e-golf er ikke alene om dette :)

urabus

Første gang jeg har hatt bruk for mobilitets garanti.
Og fra jeg ringte til de hentet bilen min  gikk det under en time.
Fikk ikke tid til å tømme bilen for nødvendige ting en gang.

Ville ikke koble seg til lader... Laderen gikk i en form for nødmodus.
Blinket et rødt lys.... Prøvde å ta strømmen og koble på men etter 5-6 sek koblet den ut igjen.

Frem med diesel dyret. Grønn Bergen........here we go.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA