Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vet ikke om jeg kan bruke E Golf til og fra jobb?

Startet av Tesla P85D, mandag 23. mars 2015, klokken 11:10

« forrige - neste »

Omnilord

Sitat fra: afo på mandag 02. mars 2015, klokken 22:24
Sitat fra: Omnilord på mandag 02. mars 2015, klokken 13:44
Noen som har erfaring med PolishAngel Cosmic?
Har det på min e-golf. Litt vanskelig å si noe om holdbarhet osv enda, men veldig blank og fin nå iallefall. Fikk også korrigert en del urenheter i lakken (som alle biler kommer levert med) før coating.  Alien autospa på Jar la på min, veldig flink fyr. Tror han har stor erfaring med tesla og gode tilbakemeldinger på dc.
Takk for info. :)
X Sig reservert

BMW850

Fikk utført OptiCoat Pro behandling på min når bilen var ny. Permanent beskyttelse står det i garantipapirene. Veldig fornøyd :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

christianhau

Noen som har erfaring med Drop Off lakkbeskyttelse? Eventuell forskjell fra Opti Coat osv?

http://www.mercasol.no/no/aspx/dropoff.aspx


lurium

Permanent beskyttelse.... da er du optimist :)

Har selv Gyenon q2 mohs, den skal holde 24 måneder, men i Norge kan man forvente 12 måneder ifølge detailersclub folkene. Gjelder å ha realistiske forventninger ... ikke høre på hva "selgern" sier alltid.

Diravi

Sitat fra: Jimpec på søndag 01. mars 2015, klokken 21:13
All honnør til deg som vil fikse det selv. Det er helt sikkert mulig.

Det som står under her er IKKE for å skremme. Det er for å bidra til at din bil blir så bra som mulig når du gjør dette på egenhånd.
Sort Tesla er (med hånden på hjertet) en av de aller vanskeligste bilene å polere perfekt av alle nyere biler som går på veiene i dag. Derfor er gode forberedelser og litt opplesing på temaet viktig. Og trening.
Når poleringen er ferdig er det produkter. De beste produktene får man som regel ikke tak i (Modesta, OptiCoat, Crystal Serum osv. osv.) Og dersom man likevel gjør det kan man gjøre stor skade dersom man legger dem feil (og tiden kan være veldig knapp). Da er det slipemaskin og sandpapir neste.

Lykke til!

Nå har jeg forsåvidt alt bestilt - men er det noen erfaringer med hvordan Deep Blue er å holde/jobbe med?

For en bil som skal gå tolv måneder i året er jeg i utgangspunktet fristet til å legge en forsegling som gjør at jeg kan bruke avfetting og høyttrykk regelmessig om nødvendig uten å ta forseglingen- men ideelt sett kun avspyling når det er tilstrekkelig. Hva er det da beste tilgjengelige innenfor et normalbudsjett? Bilen vi skal selge har vært teflonbehandlet; forsåvidt greit nok fornøyd, men likevel en del jobb med å få den ren i verste asfaltstøvsesongen vinterstid.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

cstromme

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 02. mars 2015, klokken 08:43
Kan anbefale CeramicPro fra Carecenter i Oslo. Koster litt under 10 tusen hvis bilen er ny. (betalte litt over ti på en bil som var noen måneder og som allerede hadde fått noen riper)
Det behagelige med den er at den skal vare i flere år, noe jeg personlig verdsetter veldig høyt.

Kunne ikke vært mer enig i denne. Vi tok Ceramic Pro behandlingen på CareCenter i Oslo i fjor når bilen var ny, og det var det verdt! I tillegg til det så leste jeg meg litt opp på detailerforumet, og vasker nå bilen på "riktig" måte. Bilen ser nesten like strøken ut i dag som når den var ny.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA