Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ladning borettslag?

Startet av Ove, onsdag 23. september 2015, klokken 17:08

« forrige - neste »

Ove

Skulle ha en lengre kjøretur i kveld, og tenkte å sjekke rekkevidden med det samme. Valgte eco+ for sikkerhets skyld og for å se hvor mye bilen greide. Så at startutgangspunktet økte fra 190km til 195km fra normal til eco+, så det var ikke mye økt potensiale.

Resultatet ble 173km med 29km i restrekkevidde = totalt 202km. Snittforbruk på 10,5kw/100km. Var på det meste opp i estimert rekkevidde på 213km, men noen gode oppoverbakker på veg hjem reduserte det.

Jærlandskap, varmt i været, rekup. 3, tørre veier, ganske økonomisk høyrefot og normalt dekktrykk. Ikke noe mer vitenskapelig enn det, så det er ikke noe fasitt. Kun et øyeblikksbilde, som jeg tenkte å dele med de som måtte være interessert her på forumet. Snitthastighet på 50km/t var rimelig lavt og bidar en del, men fartsgrensene varierte fra 40-80 inkl. noen kjappe stopp.

Se vedlagt bilde:
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

PokerFjes

Veldig bra! Jeg var nede på 10-tallet en varm dag jeg også, men avstanden var på langt nær så formidabel som din.
Hva er langtidsgjennomsnittet ditt? Jeg har litt over 500mil så langt, med snittfart på 50km/t og 13.8kWh/100km.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Ove

Jeg vet ikke hva langtidsforbruket mitt er. Carnett sier at ingen data er tilgjengelig når jeg velger langtids. Slik har det vært lenge. Jeg kjører alltid i normalmodus så jeg må bare anta ut i fra sist langtids funket, at jeg på sommeren ligger rundt 13. På ettervinteren lå jeg på ca 15. Kaldt ute og våte veier drar det lett opp over 17. har VP.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

elektro

Bra kjørt. Den store rekkeviddekilleren, ved siden av kulde, er klart motorvei. Sliter alltid med å komme under 17 kWh/100 km mellom Oslo og Gardermoen om jeg skal følge trafikken, selv i høyrefeltet. Noe som får meg til å lure på hvor langt jeg egentlig kommer om jeg skal videre i retning Lillehammer.. Skal teste litt utover høsten både E6 nordover samt både E6 og E18 sørover. Mulig jeg kommer med noen rapporter.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

gamer73

jeg fikk 9.4 i gjennomsnitt forbruk fra hytten og hjem. Mistenker at litt av skylden er at hjem fra hytten er ned fra fjellet;) Kjørte vel i normal modus om med AC på 21 grader. Full bil og med cruisekontrol selvsagt på. Gjennomsnittsfart tror jeg sto på 64kmtimen

Chana

'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

eivhelle

Beste resultat på langtur så langt er følgende :

432 km , med start og stopp på rundt 70 moh. Høyeste punkt underveis 1250m
Snitthastighet 62 km/t
Gjennomsnittsforbruk : 12.1 kWh/100km

Fine kjøreforhold med rundt 20 grader og tørr vei. Tre stopp på hurtiglader underveis.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

poskare

Min erfaring så langt (12000km) med 8.5x18" med Goodyear EfficientGrip 225/40/18:
Nye E18 (Tønsberg-Drammen) 100-120 km/t - 17-21kWh/100km
Gamle E18 (Tønsberg-Drammen) 70-80km/t - 13-15kWh/100km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA