Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen måte å trikse med ladetimer for å få lading til 80%?

Startet av Djur1, lørdag 26. desember 2015, klokken 22:24

« forrige - neste »

JO

Tja sitter i samme båt som trådstarter MS solgt og er godt fornøyd med det.
Hva bil kjøper man, tja finnes kjekke plug-in hybrider etterhvert, da har man el til småturene i området
og ubegrenset rekkevidde når man trenger det, i min verden en ideell kombinasjon.
Svart Model S Levert 11 Mars

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: mogu på fredag 20. november 2015, klokken 07:10DET vil jeg kalle en kontroversiell uttalelse, om noe vil jeg si at Kia Soul er den elbilen som ser værst ut ;)
Om jeg skulle rangere de vanligste elbilene etter utseende så ville det nok vært sånn ca slik:

1. Tesla Model S
2. VW Golf
3. Mercedes B-klasse
4. VW e-UP!
5. Renault Zoe
6. Kia Soul
7. Mitsubishi i-MiEV
8. Nissan Leaf
9. Nissan e-NV200
10. BMW i3
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Sitat fra: Mippen på fredag 20. november 2015, klokken 03:16
Vet ikke hvordan det hadde blitt å gå tilbake til en leaf nå som jeg har blitt så vant til rekkevidden på Tesla, men jeg hadde stort sett nok til å klare meg med den før jeg fikk Tesla. Nå kommer den med større batteri også enn før, så da skal det vel dekke behovet til de fleste i hverdagen. 6 kwh ekstra hjelper på. De få gangene jeg skulle hatt litt ekstra rekkevidde var det gjerne bare snakk om et par kw.

Det går helt greit med Leaf etter Tesla, men klart det er en utfordring å gå fra ubegrenset rekkevidde som mesteparten av året overgår fossilbilen på fleksibilitet, til å måtte tenke på lading flere ganger i uka.
På tre måneder har jeg flere ganger opplevd lading/strøm som en utfordring, senest tidligere denne uken. Slik var det aldri med Teslaen. Der var tidsbruken for lading mindre enn tiden jeg brukte på å vente ved dieselpumpa.

Men som du sier er det faktisk ikke så veldig mye som skal til for at småkjøringen skulle vært dekket bra. Med ytterligere 10kWh (30kWh utnyttbart) ville vi dekket det meste av kjøringen mesteparten av året. Med 40-50kWh ville vi dekket mesteparten av turene hele året (også midt på vinteren).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

1000kwh

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 20. november 2015, klokken 09:16
Sitat fra: mogu på fredag 20. november 2015, klokken 07:10DET vil jeg kalle en kontroversiell uttalelse, om noe vil jeg si at Kia Soul er den elbilen som ser værst ut ;)
Om jeg skulle rangere de vanligste elbilene etter utseende så ville det nok vært sånn ca slik:

1. Tesla Model S
2. VW Golf
3. Mercedes B-klasse
4. VW e-UP!
5. Renault Zoe
6. Kia Soul
7. Mitsubishi i-MiEV
8. Nissan Leaf
9. Nissan e-NV200
10. BMW i3

BMW i3 på topp for min del. ;) etter min mening er det den tøffeste og mest spenstige bilmodellen vi har sett hittil av elbiler (og kanskje alle typer biler).

o.b.lix

Sitat fra: lunitiks på fredag 20. november 2015, klokken 08:33
Nesla har ikke TACC, kompis  8)

Nettopp!

Skummelt når man er vant til det fra ande bilen...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Mippen

Tekna er genial med 360 grader ryggekamera.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA