Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pris på ekstrautstyr..

Startet av AppleKnocker, onsdag 09. mars 2016, klokken 01:19

« forrige - neste »

AppleKnocker

 Jeg oppdaget to ting i dag tidlig;
1) Bremsene var omtrent helt ute av spill. Rygging ut av garasjen i 5 km/t medførte at jeg måtte trykke bremsen hardt i bånn for å stoppe. Det kjentes som om jeg skulle trille ut i grøfta. Vurderte å be Tesla komme å hente kjærra, men etter fem forsiktige nedbremsninger virker de tilsynelatende normalt.
2) Der hvor bilen har stått er det noe som ligner veldig på olje med vann i seg. Det har dryppet fra to steder under bilen litt bak forhjulene  og ca 30 cm inn fra førerdøra.

Hva  :o :o :o :o er dette?

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Lynet

Eneste plassen det er olje på en S85 er i gearboksen midt mellom bakhjulene.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Tr0047

Kan det være servo olje fra styringa?  Men det har ingenting med bremsene å gjøre..;)
Mars 2015 P85D

GOS

Sitat fra: Lynet på onsdag 27. januar 2016, klokken 09:12
Eneste plassen det er olje på en S85 er i gearboksen midt mellom bakhjulene.
Den har vel oljehydraulikk i bremsesystemene også
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

MyMuffin

Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 27. januar 2016, klokken 09:06
Jeg oppdaget to ting i dag tidlig;
1) Bremsene var omtrent helt ute av spill. Rygging ut av garasjen i 5 km/t medførte at jeg måtte trykke bremsen hardt i bånn for å stoppe. Det kjentes som om jeg skulle trille ut i grøfta. Vurderte å be Tesla komme å hente kjærra, men etter fem forsiktige nedbremsninger virker de tilsynelatende normalt.
2) Der hvor bilen har stått er det noe som ligner veldig på olje med vann i seg. Det har dryppet fra to steder under bilen litt bak forhjulene  og ca 30 cm inn fra førerdøra.

Hva  :o :o :o :o er dette?

tilfeldigvis så erfarte jeg mye av det samme i dag, ikke noe oljelekk,men at bremsene tok sykt dårlig og jeg måtte ta flere kraftige nedbremsinger før dem tok skikkelig tak.

Våte veier i kombinasjon med regen (lite bruk av bremser) gjør vel at det er ekstra viktig å ta ett par skikkelige nedbremsinger nå om dagen for få rensket skivene/klossene.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Roger Kolbu

Smeltevann fra hjulbuene. Du har nok dratt med deg mye olje og dritt på veien hjem i går... ;-)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

kjetilw

Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 27. januar 2016, klokken 10:44
Smeltevann fra hjulbuene. Du har nok dratt med deg mye olje og dritt på veien hjem i går... ;-)
Det er min teori også. Det så omtrent slik ut det som randt av bilen min da jeg omsider fikk vasket den ::)

Opplever det samme med bremsene nå på vinteren. Jeg sørger alltid for å ta en skikkelig oppbremsing, da fungerer de bra etterpå.
S70D - Oktober 2015

rsomby

Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 27. januar 2016, klokken 10:44
Smeltevann fra hjulbuene. Du har nok dratt med deg mye olje og dritt på veien hjem i går... ;-)

Ser mer ut som noen har tømt kaffekoppen  :D  Kanskje det var gruff?

AppleKnocker

Jeg tenkte også smeltevann, men da burde jeg hatt fire oljepytter i stedet for to. På den annen siden har det ikke kommet mer etter at jeg så dette i morges.

Det er helt klart olje i blandingen, men også masse vann i. Minner om det skummet som kreftkjerrene får når toppakningen ryker og kjølevann blandes inn i oljen  :'(

Kaffe er utelukket, det må i så fall være noe cappucino au latte kjafs  :P Og ingen av de som får lov å krype under bilen min drikker det!
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

pwb

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 27. januar 2016, klokken 10:01

Våte veier i kombinasjon med regen (lite bruk av bremser) gjør vel at det er ekstra viktig å ta ett par skikkelige nedbremsinger nå om dagen for få rensket skivene/klossene.

Rart hvordan bremseklosser og skiver kan være så forskjellig. Hvis jeg ikke bruker bremsene på noen dager på min ion så skjer det motsatte, bare så vidt jeg trenger å tråkke på bremsen så står bilen med låste hjul pga. all rust/dritt på skivene. Men klart at det er bedre å trenge noen kraftige oppbremsinger for å få ned bremseeffekten enn at man må febrilsk ta kraftige oppbremsinger for å få opp bremseeffekten.

Bjoris

Jeg kjører nå Leaf og den er helt lik sånn Teslaen vår var før vi fikk nye klosser, det går 10 meter der INGENTING skjer før den begynner å bremse.

Virker som kombinasjonen litt slitte klosser og null føre med regn gir et belegg som må bremses bort først. Fikk nye klosser på Teslaen, da var det 100% ok, men begynte å få antydning igjen, men da ble den solgt, men tipper at det blir verre og verre med tiden og at nye klosser må på igjen...

Leafen har ikke vært slik før, men har nå rullet snart 50.000 km og jeg innser at jeg må på verksted for det er skikkelig farlig om en unge løper ut i veien... Tenk, det er jo galskap å kjøre så nå er det sikkelig bremsing før jeg begynner å kjøre...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

nortrahof

Sitat fra: Tr0047 på onsdag 27. januar 2016, klokken 09:27
Kan det være servo olje fra styringa?  Men det har ingenting med bremsene å gjøre..;)

TMS har elektrisk servo og ikke hydraulisk på styringen.
Bremsevæske er hygroskopisk, så den burde blande seg med vann til en relativt homogen væske?

Olje kan stamme fra A/C dersom kondenser er lekk?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA