Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 90km rekkevidde vinterstid?

Startet av enla, mandag 21. september 2015, klokken 21:59

« forrige - neste »

enla

Er d mulig å forvarme selve batteriet ved vinterstart på e-Golf?
16' BMW i3 (leveres sept.)

Tbg

Jepp, sett ladeinstillingene slik at bilen er ferdig ladet ved avgang , gjerne noen minutter etter avgang også så er man sikker :)

Råde

Men batteriet har ingen egen klimatisering slik som tesla har. Det har vw droppet. Som tbg antyder så har ladingen i seg selv en varmende funksjon, men i -10 er effekten av det begrenset tror jeg.
e-Golf | X75D

Tbg

Det stemmer! Ingen egen Varming annet enn det som blir av Lødingen. Om du lader med 16A så vil nok varmen i batteriet ligge rett oppunder den temperaturen batteriet har under forsiktig bruk.

PokerFjes

2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

enla

Takk for svar!

Virker som i3 har et pre her, fordi den varmer batteriet ved bruk av timer med minimum 3 timers forhåndsinnstilling, iflg tråd i dette forumet. Hadde vært interresant å få på det rene hvor stor den fordelen er ved kaldstart feks. -10.
16' BMW i3 (leveres sept.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA