Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lyspæreoversikt Euroleaf?

Startet av teslaman, tirsdag 28. januar 2014, klokken 13:24

« forrige - neste »

Thor2014

Jeg vil anta om noen år når garantien er gått ut kommer det nok noen firmaer som spesialiserer seg på reprasjon eller ombygning av batteriene

Lunde

Det ryktes at Tesla er på jakt etter flere leverandører enn Panasonic. Samsung har vært nevnt og er de samme cellene batteriene i i3, LEAF og muligens VW bruker. i3 med 18,8kWh batteri og en effekt på 125kW gir ingen grunn til bekymring på ytelsene. Prisene vil garantert gå ned pr kWh og angivelig er det nye generasjoner på vei med dobbel energitetthet. Spennende å se om det gjør bilene lettere med bedre ytelser og samme rekkevidde eller om det blir en dobling av rekkevidden. Alle foruten Tesla er dobbel rekkevidde kjærkommen, men om Tesla virkelig trenger 1000Km rekkevidde er jeg slett ikke så sikker på. Kan være bilen nyter bedre av en vektreduksjon på 300kilo (omtrentlig)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

eledille

Sitat fra: Griffel på onsdag 22. januar 2014, klokken 00:46
Det er ikke utenkelig at det blir i overkant kostbart og kanskje litt tungt.

Det der var vel tidenes understatement, sånn ca :D

Angående Tectyl og garanti: Saltvann er vesentlig mer lettflytende enn Tectyl, så hvis det kommer Tectyl inn i batteriet når noen sprøyter det på undersiden av bilen, så ville Tesla hatt et monumentalt problem med hensyn til inntrengning av saltvann også. Det har de jo ikke, heldigvis. Og for å kunne annullere garantien må de sannsynliggjøre at det var tectylbehandlingen som fikk batteriet til å feile.

Men å bore huller opp i batteriet for å fylle hulrommene ville nok påvirke garantien, kan jeg forestille meg  :P
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

mr.rs4

Hva er prisen for et P85D batteri idag?
Og hva koster et P100D batteri idag?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

minim

131.400,- for 60kw og 224,400NOK for 85kw. Prisene ble oppgitt av Tesla selger 23.09.16 så de er litt gamle, men trolig ikke utdatert..
-TMS 85D
-03 VW Polo

hgs

Sitat fra: minim på søndag 20. november 2016, klokken 19:51
131.400,- for 60kw og 224,400NOK for 85kw. Prisene ble oppgitt av Tesla selger 23.09.16 så de er litt gamle, men trolig ikke utdatert..

Høres helt merkelig ut. Dyrere kwh-pris for 85?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

mr.rs4

Takker for svar. Da var det innenfor hva jeg selv trodde det ville koste.
Er i vidle diskusjoner på jobben her
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

minim

Sitat fra: hgs på søndag 20. november 2016, klokken 19:55
Sitat fra: minim på søndag 20. november 2016, klokken 19:51
131.400,- for 60kw og 224,400NOK for 85kw. Prisene ble oppgitt av Tesla selger 23.09.16 så de er litt gamle, men trolig ikke utdatert..

Høres helt merkelig ut. Dyrere kwh-pris for 85?

Spør tesla :D Var dette jeg fikk til svar i fra dem.
-TMS 85D
-03 VW Polo

Hodetelefoner

266k for 90kwh batteriet. Fortalte de meg ifra Nederland når de ringte ang Ludicrous oppdatering

N00b

Det er en akademisk diskusjon all den tid de garanterer det 8 år og ubegrenset km.

Har 100% på 382km etter 118k km på 2013 S85. Det er helt innafor.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA