Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva savner vi på e-Golfene våre?

Startet av morten69, torsdag 27. august 2015, klokken 09:05

« forrige - neste »

Griffel

#15
Sitat fra: ZOE på mandag 10. august 2015, klokken 14:51
Jeg er jo spent på HVOR MYE den kan lade på type 2. Det er jo flott om den kan lade 32A, men det har jeg vel meget liten tro på.
Det kan du nok se bort fra med det samme. Problemet med iT nett og Type 2, er jo typisk Norsk. Resten av Europa klarer seg kjempefint uten Zap-kladden. Nå vil vel flertallet av 32A Type 2 kontakter ikke henge på et iT nett, uansett vil du vel heller lade 3fas der det er tilgjenglig så vanlig type2 kabel har du nok med uansett.

Sitat fra: THE på mandag 10. august 2015, klokken 11:37
Så vidt jeg vet har det ikke kommet noen nye krav etter februar 2015. NEK400:2014 trådte i kraft 1,. juli 2014, og dermed kan ikke Zaptec si at det har dukket opp som et nytt krav etter at de lanserte august 2015 som leveransetidspunkt.

Hvis det er snakk om andre krav enn NEK400, så må de vel klare å vise til en norm eller en paragraf i et lovverk. Synes det er ille om de ikke hadde kjennskap til krav i NEK400:2014 før nå i sommer i alle fall. Må si jeg blir positivt overraket om jeg får Zaptec-kabelen før vinteren setter inn for fullt.
Ladekabler er nok ikke direkte dekket av NEK400, men av Europa Normer for elbilading. Kravene ble jo som kjent skjerpet i forhold til jordfeilovervåking, og har nok ikke noe med type2 ladeing å gjøre, derimot kan det ha med NEKs tolkning av krav til jordfeilovervåkning i forbindelse med lading av elbiler i Norsk nett, og denne tolkningen kom senere.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

emil

Sitat fra: ZOE på mandag 10. august 2015, klokken 14:51
Jeg er jo spent på HVOR MYE den kan lade på type 2. Det er jo flott om den kan lade 32A, men det har jeg vel meget liten tro på. Men det hadde jo vært kult om jeg kunne klare meg med en kabel i bilen på langtur...

Har tidligere tippet at den kom som 8/14A kladd med behov for GreenUp kontakt for å muligjøre 14A lading (dvs 8A på vanlige schuko-kontakter). Vil tro at 14A også er maks ved Type2 kontakt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA