Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla begrenser effekten etter flere bruk av launch på P-modeller

Startet av kavorland, tirsdag 10. januar 2017, klokken 09:54

« forrige - neste »

kavorland

Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

torle

Ikke bare bompenger for EL bil, en skal muligens diffrensiere for disel/bensin.

Klippet fra BA:
http://www.ba.no/nyheter/bompenger/bergen/her-kan-det-komme-nye-bompengestasjoner-i-bergen/s/5-8-469144

"– Dersom det innføres flere bomsnitt, vil de årlige inntektene kunne øke til om lag 1,2 mrd. Økes takstene i tillegg med 25 prosent i snitt, vil de årlige inntektene kunne økes til rundt 1,4 mrd, står det i det tidligere hemmeligholdte notatet.

Per i dag kreves det inn 690 millioner kroner i året, mot 770 i 2014.

Det vurderes også, som BA har skrevet før, å straffe forurensende biler hardere. I notatet foreslås det blant annet at...

    Diesebiler kan få 29 kroner til vanlig og 59 kroner i rushet
    Bensinbiler kan få 19 kroner til vanlig og 49 kroner i rushet
    Elbiler kan få 10 kroner til vanlig og 20 kroner i rushet

– Det lokale finansieringsbidraget vil bli sett i sammenheng med statens tilbud i forhandlingene, sier Adelheid Nes som leder styringsgruppen bestående av Bergen kommune, statens vegvesen og fylkeskommunen.

– Det er derfor ikke naturlig å konkludere med et nytt bompengeopplegg før en kjenner til statens bidrag gjennom bymiljøavtalen. Beregningene som er gjort hittil er således ikke bindende for forhandlingsutvalget, men skal være en hjelp til å lage en forhandlingsplattform. Videre utredninger vil være nødvendige før en avtale kan landes, sier hun og føyer til at slike utredninger kan innebære både andre prinsipp og andre takstsystem enn det vi har sett på hittil."
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

rlnd

Da ser det ut til at fasiten er her, 20 i rush og 10 utenom, dette trer i kraft når elbilandelen for passeringer er over 20%..  :-\

Noen som vet hva dagens elbilandel er og når den er estimert over 20%?
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

krister461

Helt ok løsning det, dog hadde jeg håpet de hadde satt en høyere sats enn 20% før de trer i kraft. Den når vi nok fort. For et år siden var andelen 10%. Året før var det 5%.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA