Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er hurtigladning bærekraftig på sikt?

Startet av mkaut, torsdag 10. september 2015, klokken 10:02

« forrige - neste »

mkaut

Hei,

det er noen på Finn som selger en Leaf lader med klippet støpsel (http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62818390) - og bildet viser fem ledninger:
Hva er disse for? Man skal jo ha en vanlig (Schuko) støpsel på, som bare bruker tre ledninger..
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

emil

Vil tippe temperatursensor som vil redusere ladeeffekt eller stoppe lading hvis kontakten blir for varm. Kan sansynligvis lures med en passende motstand, men det beste er jo å få tak i riktig type temperatursensor.

Uten motstand eller temp-sensor vil no kladden anta at schuko har smeltet og vil dermed ikke åpne opp for lading av bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA