Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av terjeeri, mandag 15. juni 2015, klokken 15:13

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Alfa på mandag 03. august 2015, klokken 12:24
Holdt bare ca 15 km i dag før lyset kom på (riktig nok med forholdsvis hard belastning for å teste).

Du skal være ytterst forsiktig med belastning når du har dårlige batterier !!
De dårlige cellene utvikler knallgass når strømmen går gjennom dem, og hvis (når) det smeller så går gjerne alle batteriene i samme fyllerekke (dvs. inntil 6 stykker).
Se bilde av eksplodert 6'er kasse her. Som du ser er det hull i alle 6 batteriene.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge

Sitat fra: terjeeri på mandag 03. august 2015, klokken 11:01
Hei, Saxoen går fortsatt på veien, men den blir snart delebil. Deler jeg ikke skal beholde selv kan selges, men jeg har ikke oversikt ennå. Er det noe spesielt du er ute etter ?
Noen batteriblokker (dog ikke så mange) er jeg også interessert i, først og fremst to eller tre D-blokker, men evt også av G-type.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA