Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kia eller Leaf?

Startet av SonicGTE, søndag 29. november 2015, klokken 05:31

« forrige - neste »

SonicGTE

Hurtiglading som det står er oppgitt til 30 minutter, og opp til 80% ladet - er dette slike offentlige ladestasjoner man finner "overalt", eller noe helt spesielt ala Tesla``s supercharger?

--
SonicGTE

2015 Volkswagen Golf GTE

aaa3

Hurtiglading for Mitsubishi PHEV er de "vanlige", offentlige hurtigladestasjoenen. De du slett ikke finner overalt....
Men glem hurtiglading! Det koster skjorta, og er kun interessant for de med ren EL-bil. For oss med plug-in hybrid er det mye billigere å rulle videre med besindrift når batteriet er tomt.
Se her (regnestykke for Mitsubishi PHEV og Fortum hurtiglader):
Du kan lade ca. 6,7 kWh med hurtiglading. Dette koster for tida kr. 75 på Fortum sine hurtigladere. Altså 11 kr/kWh.
Da kan du kjøre ca. 30 km på strøm - m.a.o. 25 kr/mil.
Bensinkjøring med et forbuk på 0,8 l/mil koster ca. 12 kr/mil.
M.a.o. hurtiglading er ca dobbelt så dyrt som bensindrift.

SonicGTE

Sitat fra: asbaas på mandag 26. oktober 2015, klokken 17:55
Hurtiglading for Mitsubishi PHEV er de "vanlige", offentlige hurtigladestasjoenen. De du slett ikke finner overalt....
Men glem hurtiglading! Det koster skjorta, og er kun interessant for de med ren EL-bil. For oss med plug-in hybrid er det mye billigere å rulle videre med besindrift når batteriet er tomt.
Se her (regnestykke for Mitsubishi PHEV og Fortum hurtiglader):
Du kan lade ca. 6,7 kWh med hurtiglading. Dette koster for tida kr. 75 på Fortum sine hurtigladere. Altså 11 kr/kWh.
Da kan du kjøre ca. 30 km på strøm - m.a.o. 25 kr/mil.
Bensinkjøring med et forbuk på 0,8 l/mil koster ca. 12 kr/mil.
M.a.o. hurtiglading er ca dobbelt så dyrt som bensindrift.

Takk for svar :-)
Ja, det blir vel relativt dyrt, samtidig som det er litt kjedelig å stå å vente mens det lades, for så å bare få kjøre 4-5 mil igjen før man må lade litt til...
--
SonicGTE

2015 Volkswagen Golf GTE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA