Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: OK rekkevidde

Startet av jensjacob, mandag 24. august 2015, klokken 23:22

« forrige - neste »

jensjacob

Er der nogen der kender batterispænding vs. %SOC ?
Jeg kan se i e-Golfens specs at nominel batterispænding er 323 V. Er det ved 100% opladet tilstand ?

Er det iøvrigt korrekt antaget at DC terminalerne i ladestikket har direkte adgang til batteriets poler under DC ladning ?

Hvis man ensretter fase-nul (i DK) får man 325 volt hvilket ligger ret tæt på 323. Gør man det på alle tre faser med tre brokoblinger og sætter dem parallelt så er der næsten heller ingen ripler tilbage og man er tæt på at kunne lade med 11 kW DC.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Ok, jeg tror måske jeg lavede en fejl her... Hvis 323 volt er batteri-hvilespænding ved fuldt ladet tilstand, så skal batteriet potentielt lades med 323 * (4,2/3,6) = 376 volt. Så bliver det nødvendigt at ensrette mellem to faser og så bliver spændingen pludselig markant højere. Æv... :-\
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Råde

Jeg tror nok du er ute på en vei som VW ikke er helt komfortabel med :). Jeg vet ikke med DC ladespenning. Jeg fikk avløst dette her om dagen under hurtiglading (330V). Problemet med "fikse" hjemme er at du ikke har elektronikk til å styre prosessen...
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA