Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Svidd schuko

Startet av Sabohn, søndag 22. november 2015, klokken 17:59

« forrige - neste »

Sabohn

Når man regenererer ved bruk av hendlene på rattet så kan vi vel være enige om at det utgjør en markant bremsevirkning. Er det ikke da rart at bremselysene ikke lyser?  etter min mening så skulle bremelysene lyst så lenge nåla i dashen viser under 0 (altså på grønne feltet)
Tenker at dette også er en ting som bør kunne endres på ved en software-oppgradering slik at bremselysene virker ved regenerering.

En annen ting er Cruise-control. "Det er ingen aktive bremseinngrep" var det forhandleren min sa, men det burde vel være regenerering på lik linje som om bilen står i D-auto slik at om du "sniker" deg innpå biler foran deg når du bruker cruise-control så burde bilen regenerere og holde avstand?  Noen tanker om dette? Burde være mulig ved software-oppgradering
Mercedes B-class Electric Drive
Lexus IS200  LPG-drift
Audi A4 stv.

CitB59EL

Har merket meg det samme som du. 
Kunne selv tenkt meg adaptiv cruise controll og justerbar avstand til bil forran-dette er nok fult mulig teknisk på B klasse EL og ikke så veldig dyrt hvis Mercedes ville.
Synes selv at jeg kommer alt for nært biler i AUTO modus før bilen bremser ned!

Dette er nok mulig men spørsmålet er om Mercedes gidder tror jeg.. dessverre. Siden bilen er solgt i så lite antall kun noen tusen eks. De vil vel heller ikke at det skal bli "for bra" er min mening ref ladekontakt som er 100% lik Tesla sin.

For meg som tidligere Citroen TEC virker som det kun er softåpning over Can protokoll og enighet mellom Mercedes og Tesla så kunne de som ønsket kjøpt tilgang til Tesla superlader. Har ihvertfall ikke funnet noen annen grunn enda. Siden vi lader 99% hjemme så ikke noe problem for oss uansett. Synd for bilen er meget bra og kunne blitt enda litt bedre! 

Egil Fonn

Jeg synes det er fint at bremselysene ikke tennes ved moderat regenerering. Når det kjøres med cc regenereres det for den minste unnabakke. Det blir plagsomt for biler bak med hyppige bremselys på forrankjørende. I D- er regenereringen og oppbremsing så kraftig at bremselysene burde kommet på
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Softblue

#3
Den software oppdateringen jeg ønsker meg er DC-lading, så man kan bruke Tesla´s supercharger og Tesla´s chademo-adapter. Tesla´s 11Kw lader som er den samme som sitter i MB Electric Drive, så enten er det mulig allerede i dag uten at noen har prøvd, eller så er det bare en softwareoppdatering. Mode 2 kontakten som sitter i bilen er den samme som sitter i Tesla og er etter mode 2 standarden godkjent opp til 140Kw DC lading. Supercharger er 120Kw DC lading.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

jin1987

Skulle ønske det skulle gå an å slå på rygge kamera uten å rygge, det hender at jeg laster opp hele bilen og da ser jeg ingen ting i speilet!

dundun

For å få brukt Teslas superladere holder det ikke at bilen har støtte, den må også være registrert som aktivert for bruk på superlader. Dette er noe man får inkludert når man kjøper Tesla, og ville nok kostet en god del for andre fabrikanter.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Homecast

Sitat fra: Softblue på søndag 01. november 2015, klokken 12:20
Den software oppdateringen jeg ønsker meg er DC-lading, så man kan bruke Tesla´s supercharger og Tesla´s chademo-adapter. Tesla´s 11Kw lader som er den samme som sitter i MB Electric Drive, så enten er det mulig allerede i dag uten at noen har prøvd, eller så er det bare en softwareoppdatering. Mode 2 kontakten som sitter i bilen er den samme som sitter i Tesla og er etter mode 2 standarden godkjent opp til 140Kw DC lading. Supercharger er 120Kw DC lading.

Problemet er at du mangler omkoblingen som tesla har, altså at du kjører dc strøm utenfor ombord laderene som sitter i bilen.
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

mrjic

Noen som vet nye software har kommet til bilen, fikk bilen utlevert i sommer og fikk da beskjed om en ny sw oppdatering kommer til høsten

KristianTS

Skal komme en oppdatering i månedsskiftet november/desember.

Egil Fonn

Trasig at vinduspusser bak aktiveres når bilen rygges selv om bryteren for bakpusser er skrudd av. Må huske å skru av vinduspusser foran også før bilen settes i R for for å unngå at pusser bak begynner å gnure på sandbelagt bakrute..

Kunne også tenkt meg mulighet for deaktivering av batterivarming ved korte turer (mindre en 10-15 km). Det brukes mye effekt på oppvarming av batteripakken. Dette føles som unødvendig bruk av batterikapasitet om bilen kun kjøres 10-15km for så å bli parkert lenge nok til at batteripakken nedkjøles igjen.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

mrjic

Har service time på nyåret for software oppdatering. Det har kommet 2 software. Den ene fikser problemer med at motor mister drivkraft (alvorlig feil) den andre er dem etterlengtet sw oppdatering tror jeg. Vet ikke hva som er nytt

Egil Fonn

Sitat fra: mrjic på onsdag 23. desember 2015, klokken 23:57
Har service time på nyåret for software oppdatering. Det har kommet 2 software. Den ene fikser problemer med at motor mister drivkraft (alvorlig feil) den andre er dem etterlengtet sw oppdatering tror jeg. Vet ikke hva som er nytt

Ok. Fint om du legger inn litt info om ny oppdatering når du har testet den.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

mrjic

Da har jeg hentet bilen fra service, virka som kun ble lagt inn drivkraft software. Det var ingen andre software. Syntes var rart da jeg var innom i Desember så så de det kommer et til og at de tar begge samtidig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA