Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av OleT, mandag 10. august 2015, klokken 10:41

« forrige - neste »

OleT

Helt siden bilen var ny, har jeg hatt problemer med å starte den. Vrir rundt nøkkelen (jeg har reservenøkkelen, samboeren "den andre", det er hennes bil), alt ser greit ut, men det lyser oransje "EPC" på skjermen og ingenting skjer når jeg trykker på pedalen. Etter et par til et dusin forsøk forsvinner lyset og bilen virker, men det er VELDIG plagsomt å måtte beregne ti minutter ekstra for å få start på småen... Service er bestilt, men det ville være greit å ha en anselse om hva som er galt?

Det skjer med "hovednøkkelen" også, men da er det vel litt mindre irriterende?
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Autowinder

De enseste som kan svare på hva som er galt hos deg er nok merkeverkstedet med feilsøkings-pc koblet til bilen. Alt annet blir ren gjetting :-/
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

d386yv

Og du holder endeposisjonen et par sekunder når du vrir om nøkkelen? Det holder ikke bare å vri og ferdig med det...

Bare i tilfelle dere ikke var klar over det. Ellers er det nok verksted som må til dessverre.

Louise

Dette problemet har jeg og. Men tror kanskje det har noe med at jeg ikke holder bremsepedalen langt nok inne, og dermed skjer det en eller annen feilkobling (evnt ikke kobling ikke det hele tatt ?)Sønnen min, som kjører manuell gir på kjøreskole, har ikke dette problemet. Kanskje fordi han er mer vant til å holde bremsen helt inne ved start/når håndbrekket tas av ? Uansett, jeg har alltid hatt automat gir, og aldri opplevd dette  problemet før. Men ettersom det løser seg ved at jeg prøver en gang til, og holder bremsen godt inne når jeg vrir nøkkelen, tror jeg ikke jeg gjør noe med det før en ordinær service på bilen. Men jeg er enig, det er irriterende...

PS. På generelt grunnlag vil jeg nok si at jeg ikke kommer til å velge VW igjen. Aldri hatt så mye problemer med en bil før : lekkasje i reflekser bak, vindu som ikke var montert skikkelig, dørhengsel som måtte byttes to ganger, full stopp på grunn av en eller annen del som ikke fungerte (og som ifølge Møller kostet kr 60 000,- å bytte - garanti selvsagt). Hatt problemfrie Toyotaer tidligere, og vil nok velge en Toyota hybrid neste gang (hvis de da ikke har kommet med en elbil til da).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA