Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke nok strøm til lading i hyttefelt på Budor

Startet av e-curious, mandag 10. august 2015, klokken 11:53

« forrige - neste »

e-curious

På siden GreenRace  kan man stille forskjellinge parameter, jeg er litt usikker på hva som er rette innstillinger for e-Golf.  Hvilke parameter er riktige for e-Golf under bil-innstillingene?

Hvordan bør jeg stille inn "eco-sport" for simulere normal- og eco-modus?

elektro

#1
Sært! Spesielt med tanke på antallet andre, obskure biler der.. Du kan jo velge Leaf for å få en pekepinn, e-Golfen har vel like bra eller bedre rekkevidde. Men nå ser jeg at det står Leaf v1 der, så siden er kanskje ikke helt oppdatert? B-klasse Electric er jo der da, så det er litt merkelig!

EDIT: Nå har jeg gitt de som drifter siden beskjed på Google translate fransk!  :D
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

KristofferStrange

Kan det rett og slett se ut som de har kalt modellen for "VW- Golf Blue e-motion"?
Nå har ikke jeg finlest på setup på den bilen, men ved første øyekast syns jeg den er mistenkelig lik eGolfen.

e-curious

Tror ikke at Golfen der er en e-Golf.  Det ser ut som at det kan vere en eldre modell ut fra bildet og navnet.

Morti_s

Tror de har gjort som Kristofferstrange sier, rekkevidden er jo i hvert fall lik.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

KristofferStrange

Ja, det var ikke illuatrasjonsbildet av bilen jeg mente lignet, men som Morti_s sier rekkevidde, vekt osv. når du klikker inn på Details på valgte bil. :)

e-curious

Standard verdiene for Golfen på GreenRace  er 26.50 KWh, toppfarten er 160 km/t.

I følge testen på elbil.no er er batteriet på e-Golf
24,2 kWh (netto 21,8 kWh, litiumion) og toppfarten 140 km/t

np

Nja, 145 når den nå iallfall, og det var i svak oppoverbakke.  8)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Audigaudi

Jeg har justert instillingene slik at de stemmer overens med langtidsforbruket mitt som nå ligger på ca. 17,5 kWh. Samt justert ned maksimal batterikapasitet. Da stemmer estimatene godt nok for meg. Avhengig av topografien og været har jeg som regel litt margin på langkjøring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA