Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Car-Net problemer

Startet av Ona IX, onsdag 16. september 2015, klokken 18:13

« forrige - neste »

elektrolux

For en deilig dag. Sol og liv i gata. Kona "truet" med tur til stranden, men planene var allerede lagt og som et gammelt Elbilhjelpen.no ordtak går "det er bedre med olje under neglene enn sand mellom tærne"

Dermed ble det bytte av dieselfilter på camperen, en jobb som tok sin tid, og som jeg lurer på om den virkelig ble gjort den gang jeg betalte for det i Frankrike. Regningen tok i så fall neppe høyde for tiden en slik jobb tar, og filteret som stod i var ikke merket med monteringsinfo som dato og km stand som en mekaniker med yrkesstolthet automatisk ville gjort.

Filteret var umulig å finne uten å ty til WIS ( Werkstadt Informasjon System ) og viste seg å ligge godt begravet mellom de seks sylinderene. Fant samtidig ut hvor turboen bor, og er nå klar for arbeid der om behovet skulle dukke opp.

Som sagt en fin dag. Metal Musikk fra nabo gav festival stemning, og hyggelige naboer slo av en prat i det de passerte. Helt klart bedre enn tur på stranden, og penga spart går direkte til en bedre rødvin med utkårede. ;D

Siden bilen er utenfor garanti er dette en vinn vinn situasjon spør du meg.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Zattaxu

CitB59EL og elektrolux: Vedrørende feil på sensoren som ble diskutert... Jeg mener det må være relevant om en slik sensor krever jevnlig vedlikehold (altså noe som gjøres på service), hvis ikke feilen "forebygges" ved service, vil jeg, som elektrolux også er inne på, si at det blir lettvint for Citroën å avvise feilen som en garantisak, og uansett vil det være en reklamasjonssak så lenge sensoren er ment å vare i mer enn 5 år, og den ikke krever vedlikehold som faktisk utføres på servicene.

CitB59EL

Er enig med deg ang sensoren men personlig ville rett og slett ikke tatt sjansen hvis jeg hadde en slik bil. Da jeg tror at sjansen for tap anser jeg for å være  ganske stor. På nevnte biler er det 2 forskjellige batteri pakker. På første batteripakke MÅ en initialisere batteri med test utstyr for å få resatt batteri og jevnet ut hvis det er f.eks mye klatt ladet. Det blir  da som regel 1-3 høyere Ah tilgjengelig i batteri kapasitet etter en slik service= noe lengre rekkevidde. På de nyere biler så blir dette gjort selv av bilen under hver enkelt ladning som Elektrolux er inne på og da trenger en ikke å gjøre dette og service ble billigere av denne grunnen.

Når en slik service koster 800-3500 kr for min Berlingo så har jeg personlig andre områder jeg kan prøve å hente inn penger på.

Hadde det vært så vel at alle kunder er bedre til å utføre service selv og være bedre enn verksted hadde alt vært vell,men gjennom min erfaring har jeg sett både de som er det  og de som absolutt MÅ levere inn bil til andre da de virkelig har 0 peil.. Ble stadig overrasket over hvor lite enkelt folk fikk meg av feil på bil seg feil når bil var inne for noe helt annet... men dette er en annen diskusjon!   

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA