Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukt Pris s85d?

Startet av JorgenM, søndag 09. juli 2017, klokken 00:07

« forrige - neste »

JorgenM

BMW 530e kan leveres med induksjonslader fra 2018, maks 3,2kW.
Kommer garantert på flere modeller senere.
Personlig foretrekker jeg heller å bruke 5 sek på å plugge i lader :)

http://www.bmwblog.com/2017/04/27/bmw-wireless-charging-530e-2018-inductive-charging/
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Ferry

Jeg sliter litt med å se nytten, men kan fint klare å finne noen ulemper. Ikke noe jeg er villig til å betale noe særlig ekstra for, i hvert fall. Jeg syns det er mye mer bry å få handleposene og bikkja ut av bilen, enn å plugge i ladekabelen. Bytter gjerne trådløs lading mot selvutpakkende handleposer.  :P

Autowinder

Ja, litt hyped dette, gjelder å være tidlig ute og vise at som leverandør er man på "hugget".

Litt som comfort access på i3, "kjekt å ha", men jeg ender opp med å trykke på fjernkontrollen for å låse og vippe inn speilene mens jeg går avgårde ;)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

TM

Litt rart at det ikke står at det vil komme på i3. Men induksjonslading er nok mer nyttig på hybrider med kort rekkevidde. Det er nok mange som ikke tar bryderiet med å koble til ladekabelen bare for å få et par mil elektrisk rekkevidde. Naboen har ladbar hybrid, men den er kjøpt for å få lav avgift. Den har aldri vært tilkoblet stikk-kontakt  ;)

hemi


moonbuggy

Meget bra!
Et sted må man begynne. Greit å starte i enden med lav kapasitet. Helt klart at dette blir fremtiden. Greit å få dette på offentlige ladeplasser plassert i bakken, så slipper man mye krøll med utslitte stikk-kontakter og varmgang.
Enda lenger frem kan man kanskje få en km eller to ladefil på motorveien, hvor man kan lade under kjøring. Det er viktig å få det hele i gang, med standarder etablert, så kommer kapasitet etterhvert....

Autowinder

Greit nok, men en kommer ikke bort fra kostnaden for ekstra ladeutstyr og overføringstap på opp mot 10% mellom plate og bil. Vil mye heller ha større energitetthet pr. volumenhet enn dette. Men sikkert noen som kommer til å tjene ekstra på det.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA