Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med forbruksmåleren

Startet av jin1987, tirsdag 04. august 2015, klokken 09:04

« forrige - neste »

jin1987

Tror dere det vil komme noe bedre batteri til mercedesen om noen år! Hvor man da kan bare bytte ut den gamle batteriet og få et bedre batteri med lengre rekkevidde?

Hørt at tesla kommer det er ny batteri med 640 km hvor det vil koste 56000 kr ved å bytte ut den gamle batteriet.

Softblue

#1
Batteriet på B-klassen er lett å bytte, da det ligger skrudd oppunder bilen. Det virker ikke som om hele plassen er utnyttet heller. Så mulig at MB eller uavhengige leverandører vil kunne levere en oppgradering senere (50Kw?).

Eller så er løsning her, batteritilhengeren:

http://www.tu.no/industri/2015/06/23/batteri-tilhenger-kan-oke-elbilens-rekkevidde-med-500-km

http://nomadic-power.com

https://www.youtube.com/watch?v=u6UZ6XOOF24&index=2&list=PLbYd-b7BBUcq1poAP8cVbOrAmYd6Prvfp

Eneste problemet er at ingen elbiler er godkjent med tilhengerfeste. I tillegg vil man ikke ha lov til å kjøre fortere enn 80 km/t med tilhenger (60 km/t om den er uten bremser). Alle som har kjørt med tilhenger vet også hvordan de to ekstra hjulene suger drivstoff/energi.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

arv

Budde er godkjent med hengerfeste.
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

jin1987

Hvis de klarer en gang i fremtiden å dytte inn 50kw hadde det vært supert! Å øke rekkevidden fra 230km til rundt 350/370km, da trenger man ikke å stresse med rekkevidde angst. Det med tilhengerbatteri ser jeg kan være aktuelt med mercedes benz elbil siden den ikke har hurtig lader. Blir litt feil til andre biler som har hurtiglader, å kjøre 80km på motorveien når du kan heller kjøre 110 og så lade 30 min og få bilen nesten full tank med batteri. Man må uansett stoppe en eller annen gang når man kjører lang turen om det skal være toalett eller mat.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA