Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når lønner det seg med elbil?

Startet av Elbilist79, mandag 20. oktober 2014, klokken 23:02

« forrige - neste »

Elbilist79

Lurer bare på hvor mye regn/fukt ladeporten tåler?

Regner med det går bra å lade i regnvær selv om det vil komme vann som renner inn med ladepluggen? Ladeluken er vel uansett ikke tett, så det vil alltid komme litt vann/fukt inn i ladeporten ved tungt regnvær.
S85, Sølv

ew

Det burde ikke være noe problem med regn, i alle fall, kontaktene i Type 2-pluggen er godt beskyttet. Du kan mest sannsynlig helle en bøtte vann over ladeporten mens bilen lader uten å få problemer. Kan dog være lurt å ikke legge de 'løse' delene til UMC i vann under lading, dog. Tenker da på 'lysboksen' og selve multipluggen.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Muffinman

Hadde en del problemer med at UMC og superlader ikke ble registrert når jeg plugget inn i vinter. Måtte prøve flere ganger. Tesla fant ingen feil. Når våren kom opphørte alle problemer og det har fungert siden. Regner med at det skyldes fukt, og da kommer det kanskje tilbake snart etterhvert som vinteren gjør sitt inntog. Magneten som holder luka i lukket stilling ser ut til å ha rustet litt.

fredag

Fuktighet (feks bilvask, regn) og frost er litt problematisk. Ladeporten kan fryse fast, og man må ty til triks som å tine den opp ved å holde en plastpose med varmt vann inntil ladeporten et par minutter, eller åpne den manuelt innenfra.

Teslas UMC kan få feil når den må stå ute i regnet.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

cairnz

Sitat fra: fredag på søndag 12. oktober 2014, klokken 04:46
Fuktighet (feks bilvask, regn) og frost er litt problematisk. Ladeporten kan fryse fast, og man må ty til triks som å tine den opp ved å holde en plastpose med varmt vann inntil ladeporten et par minutter, eller åpne den manuelt innenfra.

Teslas UMC kan få feil når den må stå ute i regnet.
Sånn sett bort fra regn som fryser fast, så er det jo bare å åpne og tørke etter vask.
Elbilist

Elektra

Hei,

Har hatt bilen en stund (2500km) og opplever at det er fukt/dråper i ladeporten på pinnene. Disse ligger litt oppover og eg blåser de ut før eg lader. Andre som opplever dette? Normalt? Der er ingen merker (witness mark) etter Type 2 kontakten på gummimuffen på ladelukens innside.

Kommer inn ved vask og sannsynligvis vanlig regnvær. Ikke snakk om mengder, men er litt usikker på hvordan dette bli med is og irr når salte veier osv.

Servicesenteret sa at dette var normal og porten ikkje skulle være tett, bar ta av for større partikler. Syns det virke litt rart....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA