Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer sterkt en Tesla - hjelp til regnestykket

Startet av enla, mandag 21. september 2015, klokken 17:47

« forrige - neste »

enla

Hei

Har allerde bestilt i3, og nå er det sannelig aktuelt med et el-bil-kjøp til i familien. Et tema som det hersker uklarhet i er mulighetene for forvarming av selve batteriet på de ulike el-bilene. En ting er å ha oppvarmet kupe ved start, i forhold til komfort og å spare strøm på å slippe å begynne på 0, noe annet er å etterstrebe gunstig temperatur for batteriet ved start på vinterstid.

Fant en tråd på i3-forumet som beskriver at for å få til forvarming av batteriet på den, må timer startes senest 3 timer før igangkjøring, hvis ikke er det kun kupe-varme-funskjon som trer i kraft.

Spørsmålet er hvordan e-Golf, e-Up, Leaf og B-klasse electric løser dette? Eller er dette en sak som kan skille vinteregenskapene, i forhold til mulighet for forvarming eller ikke???
16' BMW i3 (leveres sept.)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA