Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.

Startet av hmhaga, lørdag 27. juni 2015, klokken 18:44

« forrige - neste »

emil

#180
Sitat fra: skoct på lørdag 13. juni 2015, klokken 22:18
Ser ut til at det går igjen at leaf-eiere på dette forumet ikke bryr seg nevneverdig om de lager kø. Dette er noe jeg kjenner igjen selv i trafikken. De ligger jo på fartsgrensa (les: noen kmh under) og sparer strøm.

Jeg vet hva som kommer når en Nissan Leaf, Ford Fiesta eller en liten Toyota Corolla ligger foran meg i trafikken... Derfor skjønner jeg godt at dere leaf-eiere føler at andre har en trang om å passere dere uansett fart. Jeg er iallefall en av de sjåførene som ikke vil ligge bak de omtalte bilene når 2-feltsvei snevrer inn  :)

Har holdt meg unna mesteparten av diskusjonene her, men når det gjelder kjøring på fartsgrensen menes faktisk kjøring på fartsgrensen, ikke hva speedometeret viser. Så viser du deg nå blandt de som mener at fartsgrensene som er skiltet ikke er noe man trenger å overholde, og at du må kjøre forbi bilen foran bare fordi den er av "feil" merke uavhengig av hvilken hastighet den har.

Jeg skal derimot ikke påstå at alle i3 eiere er av samme typen som deg, men det er ganske kjent at folk med de holdningene dras mot tyske "premium" biler...


Edit:
Fikset sitering. Sitert bruker endret visningsnavn fra palsath til skoct

Powerflux

Sitat fra: palsath på lørdag 13. juni 2015, klokken 22:18
Ser ut til at det går igjen at leaf-eiere på dette forumet ikke bryr seg nevneverdig om de lager kø. Dette er noe jeg kjenner igjen selv i trafikken. De ligger jo på fartsgrensa (les: noen kmh under) og sparer strøm.

Jeg vet hva som kommer når en Nissan Leaf, Ford Fiesta eller en liten Toyota Corolla ligger foran meg i trafikken... Derfor skjønner jeg godt at dere leaf-eiere føler at andre har en trang om å passere dere uansett fart. Jeg er iallefall en av de sjåførene som ikke vil ligge bak de omtalte bilene når 2-feltsvei snevrer inn  :)

Du føler ikke at du driter deg ut ganske kraftig nå?? Ummmm, jo, faktisk, du driter deg ut ganske solid faktisk ::) ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

skoct

Sitat fra: emil på lørdag 13. juni 2015, klokken 23:36
Sitat fra: palsath på lørdag 13. juni 2015, klokken 22:18
Ser ut til at det går igjen at leaf-eiere på dette forumet ikke bryr seg nevneverdig om de lager kø. Dette er noe jeg kjenner igjen selv i trafikken. De ligger jo på fartsgrensa (les: noen kmh under) og sparer strøm.

Jeg vet hva som kommer når en Nissan Leaf, Ford Fiesta eller en liten Toyota Corolla ligger foran meg i trafikken... Derfor skjønner jeg godt at dere leaf-eiere føler at andre har en trang om å passere dere uansett fart. Jeg er iallefall en av de sjåførene som ikke vil ligge bak de omtalte bilene når 2-feltsvei snevrer inn  :)

Har holdt meg unna mesteparten av diskusjonene her, men når det gjelder kjøring på fartsgrensen menes faktisk kjøring på fartsgrensen, ikke hva speedometeret viser. Så viser du deg nå blandt de som mener at fartsgrensene som er skiltet ikke er noe man trenger å overholde, og at du må kjøre forbi bilen foran bare fordi den er av "feil" merke uavhengig av hvilken hastighet den har.

Jeg skal derimot ikke påstå at alle i3 eiere er av samme typen som deg, men det er ganske kjent at folk med de holdningene dras mot tyske "premium" biler...

Jeg skal ikke påstå at jeg konsekvent bryter fartsgrensen, men jeg kan si at jeg aldri ligger først i køen. Jeg har heller ikke sagt noe om "feil" eller "riktig" merke, men observerer ofte at de bilene jeg nevner ligger ofte først i en lengre kø. Etter å ha lest denne tråden fikk jeg bare bekreftet at det er intet nytt under solen.

pudderjagar

Eg har ingenting imot bilistar som kjører under fartsgrensa og gjerne langt under. Men da som irriterer vettet av meg er dei som ikkje kan bruke speilet og sjå at da ligg bilar bak og kjøre ut slek at einkan kome forbi. Elbil, dieseldyr eller sothestar bryr eg meg ikkje om. Vestlandsvegar er ikkje kjent for å vera forbikjøringsvennlige all over.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA